De ce înot?

De ce să alegi înotul ca sport de practicat zi de zi? Depinde de scopurile urmărite. Poate că vrei să îţi fortifici inima sau plămânii. Poate vrei să-ţi pui „la muncă” muşchii – fiindcă,se ştie,înotul este genul de activitate care îţi pune în mişcare toate grupele musculare. Poate pentru că,pur şi simplu,îţi place să-ţi petreci timpul cu prietenii la bazin sau pentru că adori să pluteşti pe undele limpezi,în acea stare vecină cu imponderabilitatea.

 

„Arde” cele mai multe calorii

Înotul îţi tonifică în primul rând muşchii – rezultatele se văd rapid cu ochiul liber-,şi întăreşte oasele. Datorită înotului,creşte densitatea osoasă,ceea ce ţine departe riscul de osteoporoză.

În plus,se ştie,înotul este sportul care te ajută să pierzi cele mai multe calorii:într-o oră de înot în stil liber şi ritm alert,poţi pierde între 600 şi 900 de calorii,în funcţie de greutatea ta corporală.  Şi asta,fără să transpiri şi fără riscuri de răniri sau de entorse,ca la jogging sau la aerobic.

De asemenea,poţi înota în scop de „încălzire”,înaintea unor exerciţii fizice mai solicitante,sau,dimpotrivă,ca să te răcoreşti şi relaxezi în urma unor astfel de exerciţii.

 

Leac anti-stres

Când înoţi şi creşti gradual ritmul,inima şi muşchii sunt solicitaţi şi stimulaţi în mod benefic. Înoată în ritm constant după o zi solicitantă de muncă:ai să vezi cât de bine te vei simţi după aceea,atât fizic,cât şi psihic. Înotul face minuni când eşti stresată sau deprimată!

Înoată şi dacă eşti în primele luni de sarcină,sau dacă vrei să te recuperezi după o operaţie de coloană vertebrală sau după o fractură.

Nu ştii să înoţi? Practică aqua-gym,sau pur fă exerciţii de întindere şi de flexiune în apă. Vei fi încântată de rezultate!

 

Citeşte şi:

Cum alegi costumul de baie

Poţi slăbi şi în vacanţă