Meditaţia are un puternic efect benefic asupra creierului. Află despre ce este vorba!

1 67627 original jpg jpeg

De-a lungul timpului au apărut numeroase studii care confirmă beneficiile meditaţiei asupra creierului. Ultimul vine chiar de la Universitatea Harvard, acolo unde cercetătorii au descoperit că meditaţia reconstruieşte materia gri în doar 8 săptămâni.

Deşi meditaţia este asociată cu senzaţia de linişte şi relaxare fizică,mulţi din cei care practică recunosc beneficiile cognitive şi psihologice care persistă de-a lungul întregii zile. Studiul demonstrează că schimbările din structura creierului ce au loc în timpul meditaţiei ar putea sta la baza stării de bine pe care oamenii o experimentează după meditaţie.

În cadrul studiului au fost urmăriţi 16 participanţi cu ajutorul imagisticii prin rezonanţă magnetică (IMR) cu două săptămâni înainte de a participa la experiment,dar şi după terminarea acestuia. Aceştia au meditat timp de 30 de minute pe zi,fie ascultând înregistrări cu meditaţie ghidată sau şi-au observat senzaţiile,emoţiile şi gândurile fără să le judece.

În urma analizelor care s-au concetrat pe zonele unde fusese înregistrată activitate crescută în timpul meditaţiei în alte studii asemănătoare,s-a observat creşterea densităţii materiei gri în hipocampus,partea creierului responsabilă de procesul de învăţare şi memorie,dar şi în structurile asociate cu vigilenţa,compasiunea şi introspecţia.

Ce înseamnă să meditezi

Mulţi oameni înţeleg greşit meditaţia şi consideră că aceasta se adresează celor puţini,că trebuie să stai într-o anumită poziţie şi să-ţi goleşti mintea de gânduri. Însă lucrurile nu stau chiar aşa,meditaţia chiar poate fi practicată de oricine şi beneficiile există oricum ai face-o.

Poziţia. Este adevărat că este recomandat să stai în fund cu picioarele turceşte,pentru că aşa opreşti energia să coboare,poţi fi mai vigilent şi este mai greu să adormi. Dar asta nu înseamnă că dacă stai pe canapea în poziţie normală sau culcat în pat nu poţi medita. Efectele nu vor fi aceleaşi,dar ele se petrec.

Golirea minţii. Într-adevăr acesta este scopul ultim al meditaţiei,transcenderea minţii,dar acest lucru nu va reuşi din prima. Dacă nu poţi elibera gândurile,le poţi privi ca un observator,fără să judeci. Poţi percepe senzaţiile,corpul,respiraţia,te poţi percepe pe tine,iar asta te va relaxa şi într-un final,dacă perseverezi s-ar putea să te strecori printre două gânduri şi să transcenzi mintea.

30 minute pe zi. Este minunat dacă poţi introduce cele 30 de minute în programul tău zilnic,însă şi mai important este să înţelegi că întreaga viaţă este o meditaţie. Poţi medita în timp ce te plimbi,în timp ce faci sport,în timp ce mănânci,eşti la serviciu sau faci dragoste,cât timp nu te mai judeci,te fluidizezi,trăieşti în prezent şi accepţi totul ca fiind armonia.

Osho spunea că nu există o tehnică pentru meditaţie pentru că aceasta se întâmplă dincolo de minte,iar nicio tehnică nu poate trece dincolo de minte. Până la urmă cel mai important este să-ţi găseşti propria ta modalitate de a medita sub forma care-ţi face plăcere,în care nu te plictiseşti şi pe care o poţi face zilnic.

Şcoala Iubiriiorganizează în fiecare joi de la 8-9 la The London Street Atelier(zona Dorobanţi) o clasă de meditaţie şi yoga,destinată tuturor celor care vor să pătrundă pentru o oră într-un univers al liniştii şi să se pregătească pentru o zi armonioasă.