Vinetele, legumele de sezon cu numeroase beneficii

1 76498 original jpg jpeg

Nutriţioniştii recomandă consumul de vinete în special pe perioada verii deoarece au un conţinut ridicat de apă, în proporţie de 93%, reuşind să menţină organismul hidratat, oferindu-i vitaminele şi mineralele necesare. În plus, sunt o mulţime de motive pentru care ar trebui să le incluzi în meniul tău. Iată câteva dintre acestea!

Efect antioxidant

Vinetele au proprietăţi antioxidante datorită conţinutului acidului cafeic, acidului clorogenic şi nasunină. Nasuina este un puternic antioxidant care s-a demonstrat că luptă cu succes împotriva radicalilor liberi. Studiile realizate pe animale au arătat ca nasuina protejează acizii graşi din membranele celulare ale creierului.

Menţin sănătatea inimii

Deoarece ajută la micşorarea colesterolului rău, circulaţia sângelui se va îmbunătăţi vizibil. Antioxidanţii au rolul de a preveni stresul oxidativ la nivelul sistemului cardiovascular, reducând riscul apariţiei atacului de cord şi al bolilor de inimă.

Sursă de fibre

Vinetele sunt considerate a fi o sursă bună de fibre, necesare menţinerii sănătăţii cardiovasculare, conţinând 8% din cantitatea de fibre recomandată zilnic. Acestea vor ajuta la îmbunătăţirea digestiei şi la scăderea în greutate.

Bogate în vitamine

Vitaminele B1, B3, B6 se găsesc cu precădere în vinete şi sunt extrem de importante pentru buna funcţionare a organismului, în special pentru întreţinerea sistemului nervos, producerea energiei, echilibrarea hormonală şi sănătatea ficatului. De asemenea, ajută la reglarea nivelului în sânge.

De folos în lupta cu kilogramele

Vinetele sunt bogate în elemente nutritive, însă au puţine calorii, mai exact o ceaşcă de vinete are doar 19 calorii. De aceea este bine să le incluzi în dieta ta zilnică pentru că te vor ajuta să slăbeşti, însă nu vor prima organismul de vitamine şi minerale, ceea ce reprezintă un plus.