Adio insomnie! Această băutură te ajută să dormi ca un bebeluş

Organizația Mondială a Sănătății atrage atenţia că tulburările de somn afectează aproximativ 40% din populația lumii. Experții subliniază şi ei că odihna este esențială pentru că, atunci când dormim, organismul desfășoară nenumărate procese vitale. O băutură din fructe te-ar putea ajuta să dormi mai bine.

image

Somnul oferă corpului și creierului timpul necesar să-și revină după stresul zilei. Consumul de băuturi și alimente care conțin melatonină, un hormon responsabil cu monitorizarea ciclurilor de somn, cunoscut sub numele de „hormonul somnului”, au puterea de a combate insomnia.

Care este băutura care te va face să dormi mai bine?

Dintre toate fructele, cireșele se remarcă prin faptul că sunt bogate în melatonină, ceea ce le face un aliat ideale pentru o gustare înainte de culcare. Un studiu clinic realizat la Universitatea din Rochester a stabilit că adulții în vârstă care au băut suc de cireșe au observat îmbunătățiri ale duratei somnului. Cu toate acestea, obiceiurile bune joacă un rol crucial în a ne bucura de un somn profund, motiv pentru care este vital să le creăm și să le adaptăm la viața de zi cu zi.

Pentru a prepara o băutură cu cireşe care să te ajute să dormi mai bine ai nevoie doar de cireșe și apă. Primul pas va fi să fierbi aproximativ 15 cireșe fără sâmburi cu un pahar de apă la foc mediu timp de zece minute. Apoi, le zdrobeşti până când consistența lor este asemănătoare cu cea a unui piure. Treci piureul printr-o sită şi păstrezi sucul la frigider într-un recipient de sticlă. Dacă doreşti, poţi omite strecurarea cireşelor.

Vezi şi: S-a găsit leacul insomniei? Medicii ne recomandă să dormim ca astronauții!

Obiceiuri sănătoase care te vor ajuta să dormi mai bine

Universitatea din Navarra atrage atenţia asupra faptului că „somnul se schimbă progresiv odată cu vârsta, devenind mai ușor, mai scurt ca durată, cu treziri nocturne mai frecvente și prelungirea perioadei de adormire”.

Te-ar mai putea ajuta: Flori și plante care te ajută să te odihnești. În plus, înfrumusețează casa și purifică aerul

Printre obiceiurile care te-ar putea ajuta în această situaţie se numără: stabilirea unui program fix de somn, evitarea exerciţiilor fizice în partea a doua a zilei, consumul de alimente cu două-trei ore înainte de culcare, alegerea unei pijamale confortabile, optarea pentru activităţi liniştitoare înainte de somn (lectură), excluzând expunerea la ecrane.

FOTO: Shutterstock



Recente

Rulada cu nuci si scortisoara  Sursa foto shutterstock 1679665513 jpg
slabit jpg
detergent de spalat rufe jpg
fasole alba uscata jpg
Supa rece de legume, Sursa foto shutterstock 668899363 jpg
Cafea sau ceai  Sursa foto shutterstock 2195838791 jpg
imbatranirea prematura este accelerata de felul in care bei apa jpg
Prajitura cu scortisoara  Sursa foto shutterstock 1038045298 jpg
Lasagna cu spanac  Sursa foto shutterstock 362034866 jpg
Exercitii Pilates care iti subtiaza talia  Sursa foto shutterstock 610194995 jpg
ulei de masline jpg
Poza de cover  Care sunt principalele aspecte intalnite la copiii cu tulburare de spectru autist  Iata ce trebuie sa cunosti despre acestea! Copil cu TSA, terapeut, cabinet jpg
gradinarit  jpg
Gogosi cu mas si scortisoara  Sursa foto shutterstock 318892187 jpg
Felul in care dormi conteaza jpg
Ce provoaca manacarimi ale pielii  Sursa foto shutterstock 1169648437 jpg
Placinta cu spanac si branza  Sursa foto shutterstock 1074532910 jpg
pisică albă  foto   Shutterstock jpg
Briose cu mere  sursa foto shutterstock 1468526849 jpg
bicicleta, sala de fitness jpg