Remedii naturale pentru durerea menstruală

1 78944 original jpg jpeg

Durerea menstruală, cunoscută şi sub numele de crampă menstruală, este mult mai intensă în prima zi din perioada ciclului. Durerea şi disconfortul sunt provocate din cauza întăririi muşchiului uterului, dar nu trebuie să-ţi mai faci griji pentru acele momente. Există câteva remedii naturale care ameliorează intensitatea crampelor.

Sportul

Da, ai citit bine. Deşi nu este recomandat să se practice sport în timpul menstruaţiei, totuşi sunt recomandate exerciţiile  uşoare, în scopul de a ameliora crampele. Când mergi pe jos sau dansezi, ţesuturile corpului primesc mai mult sânge – acest lucru duce la eliberarea de endorfine - şi este redusă intensitatea durerii.

Comprese calde

Căldura acţionează asupra muşchilor contractanţi ai uterului, ei fiind principala cauză a crampelor. Pune într-o sticlă de plastic apă fierbinte şi pune-o pe burtă pentru a ameliora durerea.

Ceaiul de muşeţel

Studiile recente au arătat că ceaiul de muşeţel are compuşi chimici care acţionează asupra crampelor menstruale. În plus, are proprietăţi antiinflamatoare naturală. Bea ceai de muşeţel cu o zi înainte de ciclu, apoi continuă să bei zilnic câte o ceaşcă dimineaţa şi una seara.

Modificarea alimentaţiei

Prin schimbarea alimentaţiei, prin adăugarea mai multor legume în ea şi renunţarea la grăsimi ajută la reducerea durerii intensive. În plus, o dietă cu conţinut scăzut de grăsimi ajută în general la reducerea inflamaţiei din organism.

Masaj cu uleiuri esenţiale

Masajul cu uleiuri aromatice esenţiale precum uleiurile esenţiale de lavandă sau salvie ajută la ameliorarea crampe menstruale. Studiile recente arată că uleiurile parfumate ameliorează durerea. Asigură-te înainte că diluezi uleiul esenţial folosit cu o loţiune neutră.

Include magneziu în dietă

Este important să creşti nivelul de magneziu din dieta ta, deoarece ajută la reducerea crampelor menstruale şi la reglarea funcţionării nervilor şi a muşchilor. Cantitatea de magneziu pe care ar trebui să o consumi depinde de severitatea durerii. Magneziul se găseşte în mod natural în multe alimente, pe care trebuie să le incluzi în alimentaţie în perioada respectivă.