Consumul de pâine are şi avantaje. Iată-le!

1 66771 original jpg jpeg

Pâinea este ţinta principală a celor care nu suportă glutenul sau care se tem pentru siluetă. Dar, dacă te gândeşti câte beneficii aduce pâinea – substanţe nutritive, bogăţie de fibre - , atunci îţi dai seama că e mai bine s-o incluzi în dietă decât să uiţi de ea.

Aduce proteine

Pâinea place tuturor,dar toţi se feresc de ea,de teamă să nu se îngraşe. Nutriţioniştii spun că nu e deloc bine să elimini pâinea total din alimentaţie,pentru că are atuuri nutriţionale de neînlocuit:nu are materii grase,dă organismului proteine şi fibre în cantităţi mari şi este o excelentă sursă de glucide complexe.

E sursă de fibre

Pâinea este o bună sursă de fibre. O baghetă clasică are 3 g de fibre la 100 pâine – iar această valoare este de trei ori mai mare în cazul pâinii integrale. Necesarul zilnic este de 25 g de fibre,deci aportul de fibre din pâine nu poate fi neglijat.

Oferă zaharuri complexe

Cu un aport de amidon de 40-50 g la 100 g,pâinea acoperă parţial necesarul zilnic al organismului în zaharuri complexe,lente,care contribuie la echilibrul alimentar. Completează deci aportul de zaharuri din oerz,griş,legumeuscate,cartofi. De preferinţă,consumă mâine doar alături de preparatele care nu conţin feculenţi. Zaharurile complexe din pâine evită hipoglicemia şi poftele între mese,ducând şi la o senzaţie de saţietate de durată.



Recente