De ce ar trebui să incluzi în dietă fulgii de ovăz şi seminţele de chia

1 75835 original jpg jpeg

Unele dintre cele mai bune combinaţii de alimente pentru un mic dejun sănătos sunt fulgii de ovăz şi seminţele de chia. Nutritive şi foarte sănătoase, aceste două alimente sunt considerate stimulente energice. În plus, conţin foarte puţine calorii, putând fi incluse fără frică în dieta de slăbit.

Beneficiile fulgilor de ovăz şi ale seminţelor de chia

Fulgii de ovăz sunt cunoscuţi pentru cantitatea mare de fibre solubile, proteine şi minerale pe care-o conţin. Acestea ţin sub control nivelul de zahăr din sânge, reduc colesterolul rău şi previn bolile cardiovasculare.

Seminţele de chia sunt sursă bogată de acizi graşi Omega-3 şi Omega-6, antioxidanţi şi au proprietăţi antiinflamatoate, dar şi o cantitate mare de calciu, mai mult decât se găseşte în produsele lactate. În plus, seminţele de chia au proprietăţi regenerabile şi sunt recomandate persoanelor care suferă de artrită.

Iată  una dintre cele mai bune reţete  de mic dejun cu fulgi de ovăz şi seminţe de chia

Ai nevoie de:

-    1 bol fulgi de ovăz

-    500 ml apă/lapte

-    2 linguri zahăr vanilat

-    ½ lingură scorţişoară

-    2 linguriţe miere

-    1 vârf cuţit sare

-    2 linguri seminţe de chia

Mod de preparare:

Pune într-o oală mică la fiert apa/laptele. Adaugă zahărul vanilat şi scorţişoara şi lasă-le să fiarbă. După ce a început să fiarbă, redu flacăra focului şi adaugă fulgii de ovăz în apa.

Acoperă oala cu un capac şi las-o 5 minute să se înmoaie fulgii. Pune sarea şi mierea şi apoi amestecă cu o lingură.

Scoate cu lingura amestecul din oală, pune-l într-un bol şi presară seminţele de chia. Amestecă din nou cu lingura şi micul dejun energizant poate fi mâncat.

Poţi adăuga fructele preferate - felii de banană, căpşuni sau măr.

Credit foto: www.amychaplin.com