Alimente care previn atacurile de panică şi ce NU trebuie să consumi

atac cerebral jpeg

Atacurile de panică afectează direct sistemul nervos, însă printr-o alimentaţie adecvată pot fi ţinute sub control. Aşadar, iată ce alimente joacă un rol important în relaxarea creierului şi prevenirea acestei probleme cu care se confruntă din ce în ce mai mulţi oameni.

''Este ştiut faptul că fiecare acţiune este urmată de o reacţie. Acest lucru este valabil şi în privinţa alimentaţiei:ceea ce consumăm poate avea un impact semnificativ asupra incidenţei atacului de panică. Asta înseamnă că atacul de panică poate fi prevenit prin controlul,evitarea sau reducerea alimentelor care întreţin aceste tulburări şi evident prin consumarea alimentelor care nu favorizează atacul de panică'',a declarat pentru Agerpres nutriţionista Lygia Alexandrescu.

De aceea,se recomandă consumul alimentelor bogate în vitamine din complexul B,triptofan,antioxidanţi şi fibre alimentare.

*Alimentele din carne de curcan,peşte,ouă şi lactate fermentate (bogate în probiotice),unt de arahide ar trebui să reprezinte 20% din dieta zilnică;aceste alimente sunt bogate în triptofan,un aminoacid esenţial,precursor al serotoninei (neurotransmiţătorul care asigură starea de bine) şi în vitamine din complexul B.

* 30% din dieta zilnică va fi formată din legume,care asigură aportul de antioxidanţi (broccoli,sparanghel,varza albă şi roşie) şi fructe (mere,banane,portocale,cătină) bogate în glucoza şi fructoză;

* Baza alimentaţiei zilnice trebuie să fie reprezentată în proporţie de 50% de carbohidraţii complecşi bogaţi în fibre şi complex de vitamine B(cereale integrale,germeni de grâu,orez brun).

În timp ce toate aceste alimente sunt bogate în nutrienţi,care reduc semnificativ incidenţa atacului de panică,există câteva ingrediente alimentare,care agravează şi favorizează anxietatea,potrivit nutriţionistului.

* Alcoolulcreşte hiperactivitatea sistemului nervos central şi implicit gradul de agitaţie,stres şi irascibilitate în cazul persoanei cu astfel de tulburări.

* Cafeina,ca şi alcoolul,acţionează ca excitant nervos,însă o încetare bruscă a consumului de cafea sau ceai poate induce,de asemenea,atacul de panică,din cauza stării de oboseală şi de iritaţie date de absenţa cafeinei. Aşadar,reducerea aportului de cafeina trebuie făcută treptat prin eliminarea cafelei clasice şi înlocuirea ei cu una fără cafeină,a ceaiului negru,etc.

* Al treilea element de eliminat din dietă este zahărul,care nu conţine nutrienţi,însă este bogat în calorii. Zahărul creşte nivelul glicemiei,ceea ce induce hiperactivitate şi implicit tulburări emoţionale la persoanele anxioase.