Cât de sănătoasă este poziţia în care dormi

1 71684 original jpg jpeg

Somnul reprezintă modalitatea prin care organismul se odihneşte şi se reface după o zi de muncă. Dar, înainte de a închide ochii, asigură-te că dormi într-o poziţie corectă, astfel încât să eviţi problemele de sănătate sau epuizarea.

Poziţia 1:Dormitul pe laterală

Cei mai mulţi oameni dorm pe o parte,iar asta este,fără îndoială,cea mai bună poziţie de somn. Această poziţie ajută la reducerea presiunii de pe gât,colonă vertebrală si spate,şi ajută întregul corp să se relaxeze.

Cum poţi face această poziţie să fie cu adevărat sănătoasă? Poţi pune o pernă între genunchi,pentru a ajuta la stabilizarea posturii corpului,sugerează specialiştii. Atunci când dormi fără o pernă între genunchi,piciorul de sus tinde să cadă. Acest lucru pune presiune pe coloana vertebrală. Şi,dat fiind că o persoană doarme aproximativ opt ore pe noapte,există o presiune constantă asupra coloanei vertebrale,ceea ce poate duce în cele din urmă la dureri de spate.

Dacă adormi culcată pe lateral-şi bine faci,este esenţial să dormi cu o pernă sub cap. Atunci când dormi pe o parte,gâtul are o poziţie incorectă,iar extinderea lui şi a coloanei vertebrale sunt extrem de dăunătoare.

Poziţia 2:Dormitul pe spate

Altă poziţie foarte sănătoasăpentru somn este cea pe spate. Această poziţie ajută la menţinerea coloanei vertebrale într-o poziţie neutră şi nu pune presiune pe spate şi pe gât.

Cum poţi face ca această poziţie să fie şi mai sănătoasă? Ar fi bine să dormi cu o pernă sub genunchi. Acest lucru reduce presiunea asupra coloanei vertebrale. Dacă ai mici dureri de spate,această poziţie de dormit este cea mai bună pentru a ajuta la reducerea intensităţii durerii.

De asemenea,nu uita de perna de sub cap. Dacă dormi fără o pernă sub cap,acesta va cădea pe spate,punând mai multă presiune pe spate.

De asemenea,salteaua pe care dormi nu trebuie să fie prea moale,pentru ca atunci când te vei culca pe spate să nu te scufunzi în ea. O saltea moale duce spatele  într-o poziţie nefirească de “C”-specifică bebeluşilor. Pentru adulţi este extrem de nesănătoasă.

Există şi poziţii de somn complet contraindicate. Dormitul în poziţia fetală sau pe burtă

Poziţia fetală este cea mai nesănătoasă poziţie de somn,pentru că pune coloana vertebrală într-un flex complet. Coloana vertebrală se pune într-o formă nefirească de C,care este opusul formei de S a coloanei vertebrale naturale şi sănătoase. Prin urmare,acest lucru duce la compresia coloanei.

Şi dormitul pe burtă este contraindicat. Deşi nu este la fel de rău ca dormit în poziţie fetală,şi această poziţie dăunează coloanei vertebrale. Dormitul pe burtă pune coloana în extensie-practic creează o curbă nefirească în spate,şi susţinerea aceastei poziţii timp de mai multe ore poate afecta coloana vertebrală.