Cum e sănătos să consumi fructele

1 76661 original jpg jpeg

Probabil ai auzit la un moment dat că fructele conţin multă fructoză şi acest lucru a stârnit automat în mintea ta câteva curiozităţi. Ştiind că zahărul nu este recomandat în cantităţi mari probabil ai început să te întrebi dacă lucrurile stau la fel şi în cazul fructozei. Care e cantitatea ideală? Iată ce spun nutriţioniştii!

Impactul fructozei asupra sănătăţii

Într-adevăr, zahărul poate avea un impact negativ asupra ta, însă fructoza regăsită în interiorul fructelor are o structură diferită faţă de cea a zahărului. Există fructe care au un conţinut mai ridicat de fructoză, însă acestea vin la pachet şi cu multe vitamine şi fibre. De exemplu, mărul chiar dacă conţine o cantitate destul de mare de fructoză- 19 grame, fibrele vor ajuta la o digestie mai bună şi vor regla nivelul de zahăr din sânge. În categoria celor mai bune alimente care conţin fructoză se numeră: smochinele, mierea, curmalele, afinele, ananasul, portocalele, strugurii şi merele.

Zaharurile adăugate, periculoase

Anumite diete, fie că sunt de slăbit sau recomandate din motive medicale, interzic total consumul fructelor. În realitate, alimentele care conţin zahăr, în special înlocuitori sau zaharuri adăugate sunt dăunătoare pentru organism. Totuşi, există restricţii şi în cazul fructelor, cantitatea sugerată pentru un adult nu ar trebui să depăşească o ceaşcă şi jumătate de fructe.

Alege-le în culori diferite

Chiar dacă mănânci zilnic fructe, indicat ar fi să le alternezi. Alege-le în culori diferite pentru a te bucura de un complex de vitamine, căci fiecare fruct în parte are calităţile sale. Pentru a nu interfera cu alte alimente, se recomandă să le consumi pe stomacul gol sau la un interval de aproximativ 2-3 ore înainte de masă pentru a avea suficient timp să se digere.