Cum să faci faţă schimbărilor sezoniere

1 73974 original jpg jpeg

Odată cu scăderea temperaturilor, este important să te odihneşti cât mai mult şi să urmezi o dietă bogată în lichide, pentru a stimula imunitatea şi pentru ca bolile să stea cât mai la distanţă de tine.

De ce sunt schimbările sezoniere prevestitoare de boli

Potrivit specialiştilor,trecerea de la un sezon cald la unul cu temperaturi scăzute favorizează apariţia febrei,tusei,răcelilor şi a oboselii la copii şi adulţi deopotrivă. Această trecere este ideală pentru germeni,care cauzează febra virală,întrucât ei prosperă la temperaturi calde şi reci extreme.

La ce simptome să fii atentă

Oamenii de ştinţă spun că organismul nostru prezintă semne de boală cu o săptămână mai devreme ca afecţiunea să se instaleze. Perioada care trece de la momentul în care germenul intră în organism şi răspândirea infecţiei se numeşte perioadă de incubaţie. De obicei,cei afectaţi se confruntă în această fază cu pierderea poftei de mâncare,greaţă,febră uşoară şi oboseală.

Cum te poţi recupera

Pe lângă odihnă şi o dietă bogată în lichide,este foarte important  să consumi alimente ce conţin proteine,​​necesare pentru imunizarea organismului. Totodată,include în alimentaţie şi alimente bogate în fibre solubile,care ajută la menţinerea nivelului de zahăr din sânge,cum sunt caşul şi fasolea roşie.

Cum să-ţi întăreşti imunitatea

Medicii spun că menţinerea unui stil de viaţă sănătos este cel mai simplu mod prin care poţi stimula imunitatea. Somnul adecvat (6-7 ore pentru adulţi şi 8 ore pentru copii) şi consumul de fructe proaspete sunt esenţiale. În plus,sucurile de fructe proaspete,bogate în vitamina C,nu ar trebui să lipsească din dietă. Legumele cu frunze verzi sunt o sursă bogată de vitamina B şi ajută la funcţionarea anumitor enzime din organism. Când transpirăm foarte mult,pierdem electroliţi. Când nu consumăm apă mai multă vreme,organismul se deshidratează. Bea apă suficientă,suc de lămâie şi lapte bătut pentru a reface electroliţi şi pentru a hidrata organismul.