Cum te ajută să slăbeşti laptele de soia?

1 75771 original jpg jpeg

Laptele de soia devine o băutură din ce în ce mai populară în afara cercurilor vegetariene şi vegane. Soia este de obicei prezentată ca singura proteină completă care oferă mai multe beneficii pentru sănătate. De aceea este recomandat să fie consumată de mai multe ori pe săptămână.

Beneficiile laptelui de soia

Laptele de soia este sursă bogată de vitamine, proteine, calciu, fier şi vitamina D. Laptele este extras din boabe de soia, deci este o opţiune mai sănătoasă pentru persoanele care suferă de indigestie, deoarece este posibil ca lactoză să provoace tulburări digestive anumitor persoane.

Conţine grăsimi sănătoase

40% din caloriile pe care le conţine laptele de soia provin din grăsimi, dar acestea sunt în mare parte grăsimi nesaturate sănătoase. Acizii graşi Omega-3 sunt substanţe nutritive de care organismul are nevoie, dar pe care nu le produce singur. Dar grăsimile nesaturate au legătură directă cu greutatea corporală, precum şi cu nivelul colesterolului şi sănătatea cardiovasculară.

Laptele de vacă conţine cantităţi mari de grăsimi saturate, care provoacă îngrăşarea şi creşte riscul de dezvoltare a bolilor cardiovasculare. Deoarece soia nu are un conţinut bogat de calciu, alege laptele de soia cu mai mult calciu şi vitamina D, pentru a menţine sănătatea oaselor.

Slăbeşti dacă bei lapte de soia?

Am spus în titlu că laptele de soia te ajută să slăbeşti. Probabil că te întrebi cum este posibil. Răspunsul este că laptele de soia conţine proteine care stimulează funcţiile sistemului digestiv, oferind în acelaşi timp senzaţie de săţietate. În plus, nu conţine colesterol şi nici alte grăsimi care se găsesc în laptele de vacă.

Pentru a slăbi, nutriţioniştii spun că trebuie redus aportul de carbohidraţi, să fie crescută doza de proteine şi să fie făcut mai mult sport. Aşadar, consumul de lapte de soia este una dintre cele mai uşoare modalităţi prin care poţi obţine aportul zilnic de proteine naturale.

Bea două ceşti de lapte de soia zilnic, în timp ce urmezi o alimentaţie echilibrată şi practici sport. Vei fi surprinsă de rezultate.

Ce spun cercetătorii

Într-un studiu prezentat la „Annual Meeting of the Society for the Study of Ingestive Behavior” cercetătorii au spus că includerea alimentelor pe bază de soia împiedică creşterea în greutate la femeile aflate la postmenopauză.

În timpul menopauzei, nivelurile de estrogen sunt mai scăzute. Cercetările au arătat că acesta este parţial responsabil de creşterea în greutate la femeile aflate la postmenopauză. Soia conţine fitoestrogeni care imită activitatea de estrogen în organism şi poţi preveni creşterea în greutate şi obezitatea, care pot să apară după sau înainte de menopauză.

Credit foto: www.womenshealthmag.com