Pâine neagră sau albă? Iată care este mai bună

1 65151 original jpg jpeg

Când cumpărăm pâine, nu ştim de care să alegem, albă sau neagră. Tindem să credem că pâinea neagră sau orezul brun sunt o alegere sănătoasă. În plus, alimentele de culoarea maro pot fi mai sănătoase, dar nu întru totul.

Studiile au dovedit că procesul de măcinare al cerealelor precum grâul sau orezul este sănătos,deoarece păstrează mineralele şi vitaminele pe care le conţine coaja tărâţelor.Consumul de pâine albă,tăiţei sau paste în cantităţi mari provoacă creşterea nivelului de zahăr din sânge. Aşadar,trebuie să eviţi consumul excesiv de alimente preparate din făină albă,în special bolnavii de diabet,deoarece ei trebuie să menţină glicemia în parametrii normali.Ştim că există cinci grupe de alimente de bază. Fiecare grupă de alimente este formată din parametrii esenţiali pentru o bună nutriţie. Carbohidraţii,proteinele,grăsimile esenţiale,vitaminele şi mineralele,sunt substanţe nutritive de care avem nevoie.Fiecare aliment este împărţit în una dintre aceste grupuri,în funcţie de cea mai bună sursă. În plus,cerealelesunt în primul rând cele care ne dau energie şi sunt consumate,astfel încât organismul dispune de suficientă energie pentru a efectua toate procesele metabolice,precum şi orice activitate fizică din timpul zilei.Cerealele nu sunt principala sursă de vitamine şi minerale. Acest grup este compus în principal din fructe şi legume,care sunt bogate în antioxidanţi şi minerale esenţiale. Grâul,orezul brun sau cel alb sunt bogaţi în mangan,seleniu şi magneziu,dar poţi obţine toate aceste substanţe nutritive şi de la un măr.În plus,numărul de calorii de la un gram de zahăr brun sau alb,este acelaşi. Zahărul brun poate conţine mai multe minerale,dar acest lucru nu te ajută cu nimic. Acelaşi lucru este valabil şi cu ouăle. Valoarea nutritivă nu este dependentă de culoarea oului. Acesta nu pune găina să decidă culoarea lui,dacă este alb sau maro.Alimentele de culoarea maro ajută în procesul de digestie. Dar,la un moment dat trebuie controlată cantitatea pe care o consumăm.