Prepară zilnic un castron delicios şi sănătos cu fulgi de ovăz

1 66444 original jpg jpeg

Micul dejun care conţine fulgi de ovăz în fiecare zi te ajută să menţii controlul asupra greutăţii şi în plus, te ajută să slăbeşti. Poţi mânca fulgi de ovăz cu un pahar de lapte sau cu iaurt.

Cantittatea zilnică recomandată este de două linguri,ca să nu depăşească cantitatea recomandată de calorii. Aceştia conţin complexul de vitamina B,cum sunt B1 şi B2 care sunt esenţiale pentru buna funcţionare a creierului şi a sistemului nervos. Aproximativ 100 de grame de ovăz satisfac 40 % din necesarul zilnic de vitamina B1.

Scad colesterolul

Consumul de cereale integraleîn fiecare zi este o modalitate bună de a reduce nivelul de trigliceride şi colesterol rău din sânge. Datorită acidului linoleic şi fibrei pe care o conţine,ovăzul previne apariţia colesterolul prin trecerea prin intestin. Totodată,fibra curăţă grăsimile care se acumulează pe pereţii arterelor. Toate acestea protejează organismul de a dezvolta hipertensiune arterială,un atac de cord sau orice altă problemă de inimă.

Sunt buni pentru tiroidă

Consumul de ovăz ajută la prevenirea apariţiei de hipotiroidism,deoarece conţin iod,un mineral care ajută glanda tiroidă să funcţioneze corect. Fulgii de ovăz pot fi consumaţi de către toate persoanele,indiferent de vârstă. Nu există nici o înregistrare de efecte negative la consumul de grâu atâta timp cât îl mănânci corespunzător şi în dozele recomandate. Cu toate acestea,anumite persoane pot fi alergice la ovăz.

Reţetă de mic dejun

Pregăteşte un castron delicios şi sănătos cu fulgi de ovăz pentru a începe ziua.

Ai nevoie de:

o jumătate de cană de fulgi de ovăz6 migdale2 nucimiere1 linguriţă de stafidescorţişoară,cardamom,ghimbir (opţional,dar recomandat)

Mod de preparare

Pune peste noapte într-un vas la înmuiat fulgii de grâu. Scoate grâul din apă şi pune-l la fiert într-o oală cu o jumătate de ceaşcă de apă proaspătă. În timp ce fierbe,adaugă scorţişoara,cardamomul şi un vârf de cuţit de ghimbir. Atunci când începe să se îngroaşe adăugă un pic mai multă apă pentru a preveni lipirea.

   

Poţi îndulci ovăzul cu miere după gust,apoi adaugi stafidele,migdalele şi nucile tocate şi este gata pentru servit. Poţi adăuga pudră de cacao,afine uscate sau proaspete,bucăţi de banane,gem de fructe sau orice alte fructe uscate care îţi plac.