Riscurile şi beneficiile consumului de carne

1 72957 original jpg jpeg

Se zice în popor că „cea mai bună legumă e porcul”. Carnea este o sursă bogată de proteine şi vitamine. Ar fi bine însă, să fii mai atentă înainte de a alege o friptură mare cât toată farfuria. În funcţie de greutate şi de nivelul zilnic de mişcare putem mânca între 100 şi 150 g de carne pe zi.

Tabelul caloriilor

100 g                             calorii

Carne curcan                 179

Carne miel                     260

Carne oaie                     181

Carne slabă porc            235

Carne grasă porc            340

Carne pui                       142

Carne grasă vită             277

Carne  slabă vită            104

Carne găină                   116

Carne gâscă                  349

Carnea de gâscă

Bogată în grăsimi şi acizi graşi nu se poate clasifica printre alimentele recomandate în dietele de slăbit,chiar dacă i se îndepărtează pieliţa. Abundă în vitamina B,seleniu şi zinc. Carnea de gâscă fiartă are,potrivit nutriţionişirlor,cam 96 de mg de colesterol,ceea ce se poate traduce prin o treime din raţia zilnică recomandată de acizi graşi saturaţi.

Citeşte şi:

5 gustări sub 100 de calorii

Slăbeşte cu dieta cu tărâţe de grâu

Bătălia alimentelor:conompida vs. broccoli

Carnea de miel

Este o importantă sursă de niacină (vitamina B3),de alte vitamine din complexul B-urilor:B1,B2,B5,B6,B9,B12 (necesare în formarea celulelor roşii din sânge şi în prevenirea anemiei) şi biotină. 100 de grame de carne de miel asigură 38,3% din necesarul zilnic de zinc,ceea ce ajută la menţinerea sănătăţii prostatei şi la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge. Niacina asigură protecţie împotriva unor boli nervoase,cum ar fi demenţa şi a unora care apar odată cu înaintarea în vârstă. De asemenea,această substanţă este ideală pentru o piele sănătoasă,dar şi pentru buna funcţionare a tractului gastro-intestinal.