Seminţe de chia: riscurile asupra sănătăţii. Când să nu le consumi

seminţe de chia jpeg

Pare destul de greu de crezut că mult apreciatele seminţe de chia pot să prezinte şi riscuri asupra sănătăţii, mai ales că tot ce ai auzit până acum a fost legat de beneficiile oferite de consumul acestora.

Seminţele de chia au fost vedetele bucătarilorşi ale gospodinelor în ultimii ani,datorită luminii favorabile în care au fost puse de către cercetătorii care au scos în evidenţă potenţialele beneficii ale consumului de chia. Dar aceste seminţe mici,de multe ori comercializate ca un superaliment,pot fi o adevărată ameninţare pentru sănătatea ta. Ele pot bloca esofagul,potrivit unui studiu de caz realizat pe un pacient din Carolina,SUA.

Seminţe de chia - ele pot bloca căile respiratorii

După ce un bărbat de 39 de ani a înghiţit o lingură de seminţe de chia uscate şi a băut apă,acesta a început să simtă un disconfort la înghiţire. Este de menţionat faptul că pacientul suferă de astm şi alergii sezoniere şi are un istoric medical care include disfagie-adică dificultate în pasajul alimentelor solide. Totuşi,atunci când a consumat seminţe de chia, blocajul a fost atât de grav,încât bărbatul a avut nevoie de intervenţia medicilor.

Cum acţionează seminţele?

Când a adăugat lichid, seminţele de chia uscate au început imediat să se umfle,acestea având capacitatea de a absorbi până la de 27 de ori greutatea lor,formând o capsulă de hidrogel. Acest ghem de seminţe a dus la obstrucţia esofagiană,fiind destul de greu de dislocat. 

Medicii au încercat diverse metode. Aceştia au folosit un endoscop,dar au utilizat şi un forceps,fără niciun rezultat. În cele din urmă,au apelat la un gastroscop neonatal şi au împins bucăţile de gel în stomacul pacientului.

Când nu este bine să consumi seminţe de chia?

Pe baza acest caz,autorii studiului recomandă ca cei cu antecedente de disfagie sau cu restricţii esofagiene să fie conştienţi de pericolul potenţial al seminţelor chia,în special atunci când sunt consumate în forma lor uscată.

În ultimii cinci ani,popularitatea acestor seminţe a crescut foarte mult,peste tot în lume,datorită nivelului ridicat de proteine,acizi graşi omega-3 şi conţinutului de fibre. Mai mult,ele sunt bogate în vitamine,minerale şi antioxidanţi.

Desigur,acest studiu de caz nu demonstrează că toată lumea ar putea avea probleme în urma consumului de seminţe de chia.