Ştii care-s cele mai hidratante legume şi fructe?

1 72510 original jpg jpeg

Hidratarea este esenţială pentru sănătatea organismului – care este alcătuit, în proporţie de 60 %, din apă. De aceea, pe timpul verii, consumul de alimente care-ţi furnizează preţiosul lichid este cât se poate de recomandat.

Chiar dacă nu ai cum să bei,pe timpul zilei,cei 2 litri de apă recomandaţi,fructele şi legumele din meniul tău te pot ajuta să menţii un bun nivel de hidratare. În plus,corpul tău primeşte aminoacizi preţioşi,săruri minerale şi vitamine.

Iată ce trebuie să mănânci:

-        Pepenele roşu şi galben,căpşunile,grepfrutul,piersicile sunt în vârful listei de alimente care te hidratează,deoarece conţin între 88 şi 92 procente de apă. Consumă-le crude sau sub formă de salate asezonate cu puţin zahăr brun. Căpşunile mai verzi pot fi folosite şi în amestec cu salata verde:taie-le felii,rupe salata verde cu mâna,amestecă totul într-un bol,împreună cu un pic de ulei de măsline şi cu oţet balsamic,asezonează. Rezultatul e uimitor!

-        Portoclalele,merişoarele,zmeura sunt şi ele surse excelente de apă (87 procente),urmate de piersici (86%),prune şi afine (85 %),mere şi pere (84 %).

-        Surse bune de apă sunt şi cireşele şi strugurii (81 % apă). Bananele au şi ele un procent important – 74 %. Foloseşte-le în tarte sau consumă-le ca atare!

-        La capitolul legume,surse excelente de apă sunt salata verde şi castraveţii (96 % apă),dar şi ridichile,dovleceii şi ţelina (95 %). Roşiile (94 %) şi varza (93 %) sunt şi ele o alegere exelentă. Toate sunt excelente în salate,dar le poţi folosi şi în supe. Spre exemplu,poţi să-ţi faci o supă de roşii,asezonată cu usturoi şi busuioc.

-        Vinetele,varza roşie,ardeii graşi,conopida,spanacul nu-s nici ele de neglijat,cu un procent de 92%. Broccoli conţine 91 de procente. În plus,broccoli şi conopida,folosite în salată,te ajută să previi apariţia cancerului. Dar nu uita de morcovi (87 % apă),mazăre verde,şi nici de cartofi albi (79% apă) .

Citeşte şi:

Alimente care menţin pielea hidratată

De ce e bine să mergi pe jos