Trucuri ca să slăbeşti sănătos după naştere

1 70868 original jpg jpeg

Sarcina aduce un surplus de kilograme, care ar trebui să dispară treptat, pe parcursul mai multor luni. Află care e modalitatea cea mai sănătoasă de a-ţi regăsi formele ideale.

Fructele şi legumele balonează

Nu poţi consuma fără limită legume şi fructe crude,ca alte femei care încep o cură de slăbire,din cauza faptului că unele dintre ele produc balonări bebeluşului (în caz că îl alăptezi). Dar poţi consuma 2-3 fructe pe zi,la ora gustării. Optează pentru caise,piersici,mere. Gustă cantităţi mici de legume,crude sau gătite,pentru a observa care nu sunt tolerate de bebeluş.

Lactate şi carne slabă

Consumă  zilnic 4 porţii de lactate şi 3 de carne slabă. Poţi opta pentru lactate slabe (iaurt,brânză degresată),sau pentru lactate bogate în lipide (telemea,caşcaval),dar în cantităţi mai mici. Pune în farfurie carne de peşte,curcan,pui,vită.

Optează pentru diete blânde

Dacă alăptezi,e bine să optezi pentru dietede lungă durată,care-ţi permit ca în 8-12 luni să revii la greutateade dinainte de sarcină. Dietele drastice ameninţă cantitatea de lapte matern,dar,mai ales,calitatea lui. Ia 3 mese principale şi 3 gustări,la 2-3 ore după mesele principale.

Câte calorii pe zi?

Aportul energetic zilnic pentru o mamă care alăptează este de 2000 de calorii. Bea suficiente lichide-apă,compot,sucuri proaspete de fructe-,dar nu exagera,fiindcă nu există o relaţie direct proporţională între lichidele ajunse în organism şi producţia de lapte.

Fă exerciţii

Dacă nu există contraindicaţii,reia activitatea fizică,crescând progresiv dificultatea exerciţiilor.

Ce n-ai voie să mănânci

Evită mezelurile,dulciurile,prăjelile,băuturile carbogazoase.  Încearcă să mănânci la ore regulate. Dacă te simţi slăbită,obosită,poţi opta,la micul dejun,pentru lapte sau iaurt cu 2 % grăsimi şi cereale integrale cu fructe uscate,sau pentru un shake din lapte,iaurt şi banană.



Recente