Vitamine de care ai nevoie după 40 de ani

1 65445 original jpg jpeg

Vitaminele şi mineralele ţin la distanţă bolile care pot apărea odată cu înaintarea în vârstă. De aceea, este foarte important să adopţi o dietă sănătoasă, bogată în acestea, mai ales în jurul vârstei de 40 de ani.

La vârsta de 40 de ani,masa musculară începe să se deterioreze,kilogramele în plus se adună,debutează menopauza şi creşte riscul de boli cronice,cum sunt cancerul,bolile de inimă,diabetul. Una dintre cele mai la-ndemână soluţii este să beneficiezi de vitamine şi de substanţe nutritive prin consumul de alimente sănătoase.

Vitamina B12

După ce ai împlinit vârsta de 40 de ani,alimentele bogate în vitamina B12 nu ar trebui să lipsească din dietă. Această vitamină este esenţială pentru funcţionarea creierului. În timp ce copiii şi tinerii sunt susceptibili să procure vitamina B12 din alimente,care se găsesc în carne şi în produsele de origine animală,aceasta este mult mai slab absorbită odată cu îmbătrânirea organismului,de obicei începând în jurul vârstei de 50 de ani.

Calciu

O analiză recentă a 59 de studii concepute pentru a măsura rolul pe care îl joacă acest mineral în prevenirea fracturilor atât la femei,cât şi la bărbaţii de peste 40 de ani,arată că mărirea aportului de calciu-fie din alimente,fie prin suplimente – reduce semnificativ riscul apariţiei fracturilor. Femeile care au între 40 şi 50 de ani trebuie să consume 1000 mg pe zi pe calciu,iar cele care au peste 50 de ani trebuie să consume 1200 mg. Dacă te numeri printre aceste persoane,ai grijă ca din alimentaţia zilnică să nu-ţi lipsească alimentele bogate în calciu,cum sunt produsele lactate,tofu,sardinele,broccoli,migdalele şi spanacul.

Vitamina D

Deficienţa de vitamina D din organism poate duce la apariţia diabetului,a bolilor de inimă,scleroză multiplă,cancer la sân şi colorectal.Vitamina D este esenţială pentru absorbţia calciului în organism. Există câteva alimente în care se găseşte această vitamină. Printre acestea se numără peştele,produsele lactate fortificate,cerealele,dar,de regulă,vitamina D este greu absorbită din alimente. Soarele este cea mai bună sursă de vitamina D.

Magneziu

Un rol important al acestui mineral este de a regla tensiunea arterială,ceea ce este deosebit de important pentru femeile de peste 40 de ani,care au un risc crescut de formarea unui cheag de sânge din cauza îmbătrânirii. Lipsa acestuia din corp poate duce la boli de inimă,diabet,şi inflamaţii. Magneziulse găseşte în alimentele cu frunze verzi,fasole,soia,nuci,seminţe şi avocado. Un consum pare mare de magneziu poate provoca diaree,greaţă sau crampe.