Descoperă puterea optimismului în momentele grele ale vieţii

1 75449 original jpg jpeg

În momentul în care te îndepărtezi de sentimentul de recunoştinţă care îţi poate aduce bucurie chiar şi pentru cele mai nesemnificative lucruri, abia atunci realizezi cât de importante sunt optimismul şi emoţiile pozitive. Înţelegând puterea imensă pe care acestea o au, îţi vei dori să îţi păstrezi pentru totdeauna optimismul. Iată cum poţi face acest lucru!

Stai departe de lucrurile care te pot afecta

Trăim în vremuri în care ni se induce ideea că dacă nu suntem prezenţi non-stop pe reţelele de socializare, nu existăm. Însă a fi conectat în fiecare secundă a vieţii tale la canalele media, îţi poate face mai mult rău decât bine. Nu te ajută cu nimic să fii la curent cu toate ştirile, în special dacă eşti sensibilă şi te întristezi cu uşurinţă la aflarea veştilor rele. Fii atentă şi la discuţiile pe care le porţi cu oamenii. Dacă ai tendinţa să te plângi, fii conştientă că mai rău faci hrănindu-ţi nemulţumirile. Acest lucru este valabil şi viceversa, în cazul prietenilor care te caută să îţi povestească toate dezamăgirile lor. Stai departe de tot ceea ce îţi poate perturba liniştea şi îngrijeşte-te de starea ta emoţională.

Eliberează-te de emoţiile negative

Emoţiile negative precum teama, tristeţea, anxietatea, furia te pot afecta pe termen lung şi au o intensitate mai mare decât cele negative. Este important să îţi găseşti echilibrul şi dacă ai o nemulţumire, o supărare, un necaz să nu fugi de el. Confruntă-ţi sentimentele şi descarcă-te, eliberează-te de tot ceea ce te macină, ca apoi să îţi redobândeşti pacea. Nu te adânci în tristeţe, căci mai mult de 5-7 minute pot fi dăunătoare pentru sănătate, putând duce chiar şi la apariţia bolilor.

Deconectează-te

La prima vedere, poate părea dificil să faci acest lucru într-o lume în care totul se întâmplă în viteză, în care informaţiile sunt copleşitoare şi ai atât de multe sarcini de îndeplinit în fiecare zi, încât nu ştii cum să te mai împarţi, ba chiar te-ai gândit că ai avea nevoie de o clonă. Totuşi, dacă aloci chiar şi câteva minute zilnic unor activităţi relaxante, creative, menite să te deconecteze de la zbuciumul din timpul zilei, îţi vei linişti sistemul nervos şi te vei putea conecta la sinele tău. Fă sport, pictează, cântă, mergi la cursuri de dans, bucură-te de o baie relaxantă, fă orice îţi aduce bucurie.

Pune accent pe lucrurile bune din viaţa ta

Fă un inventar în fiecare zi, înainte de culcare, al tuturor lucrurilor bune care ţi s-au întâmplat pe parcursul zilei. Rememorează cele mai frumoase amintiri care ţi-au rămas veşnic în suflet, gândeşte-te cu entuziasm la dorinţele tale ca şi cum ele ar fi devenit realitate. Dacă vei face din această practică un obicei, vei observa că vei depista imediat un gând negativ, putând astfel să îl observi, fără a te identifica cu el, iar el va dispărea în scurt timp.

Manifestă recunoştinţă

Mulţumeşte pentru lucrurile care ţi se întâmplă, pentru oamenii care îţi apar în cale atunci când te aştepţi mai puţin, pentru faptul că te-ai trezit în dimineaţa aceasta, practic pentru orice. Chiar şi în Biblie este susţinută această idee, conform căreia dacă vei oferi, vei primi, iar dacă nu ai (şi anume recunoştinţă), ţi se va lua şi ceea ce ai: "Căci celui ce are i se va da, dar de la cel ce nu are şi ce are i se va lua" (Marcu 4, 25). Dacă simţi tristeţe, nu te concentra asupra lor şi caută motivele pentru care poţi fi recunoscătoare, ele există cu siguranţă, trebuie doar să le acorzi atenţie.