În plus, mămăliga are numeroase proprietăţi benefice pentru organism, controlează glicemia, reduce colesterolul şi ajută la menţinerea unei greutăţi optime a corpului. 

Reduce colesterolul şi glicemia

Mămăligă este o sursă importantă de fibre şi vitamine din complexul B ceea ce contribuie la ţinerea sub control a glicemiei şi la reducerea colesterolului rău. Riscul de a dezvoltă boli cardiovasculare este astfel redus, scrie revistafelicia.ro.

O pot mânca şi cei cu intoleranţă la gluten

Porumbul din care se face mămăligă, nu conţine gluten, aşa că este o alternativă ideală pentru cei cu intoleranţă sau care suferă de boală celiaca. Poţi servi mămăligă că garnitură la numeroase feluri de mâncare care se potrivesc cu orez sau pâine.

Citeşte şi: Avertisment pentru cei care ţin post. Profesorul Mencinicopschi a explicat care sunt alimentele care te pot îmbolnăvi

Este benefică pentru femeile gravide

Femeile gravide îşi pot asigura doză necesară de acid folic. Îmbucurător este faptul că prin fierbere, porumbul îşi păstrează peste 60% din calităţile nutritive.

Asigura o stare generală de sănătate bună

Fiind o sursă bună de proteine vegetale şi de acizi graşi nesaturaţi, hidrocarburi, amidon, albumina, vitamine din grupul B, vitaminele K, E, potasiu, fier, zinc, dar şi calciu, magneziu şi fosfor, mămăligă contribuie la menţinerea unei greutăţi normale şi la o stare de sănătate bune.

Citeşte şi: Coaja de lămâie vindecă durerile de articulaţii. Remediul natural care te scapă de disconfort

Îmbătrâneşti sănătos dacă mănânci mămăligă

Fiind bogată în calciu, mămăligă ajută la protejarea oaselor, iar magneziul contribuie la scăderea tensiunii arteriale. De asemenea, un amplu program de cercetare în medicină sportivă din Columbia a descoperit că substanţe derivate ale acidului palmitic şi arahidonic din porumb au rol în dezvoltarea fibrei musculare, prin modificarea modalităţii de acţiune a hormonilor tiroidieni.