În secolul al XX-lea, cerealele, sucurile şi bomboanele au intrat în dieta multora, iar consumul de zahăr a crescut vertiginos. Corporaţiile şi-au mărit profiturile prin lansarea unor campanii care au susţinut că zahărul este un aliment sănătos. „Dacă zahărul îngraşă atât de mult, de ce atât de mulţi copii sunt slabi?‟ şi „Zahărul este un factor vital într-o dietă sănătoasă‟ au fost unele dintre anunţurile unor campanii din anii `50 şi `70 din SUA.

Curând după aceea, oamenii de ştiinţă au descoperit efectele nocive ale zahărului asupra corpului uman. Excesul are efect inflamator, poate duce la diabet, rezistenţă la insulină, boli de inimă şi obezitate, boli cronice. În consecinţă, mulţi au apelat la detoxificări pentru a elimina zahărul din corpul lor.

Femeile ar trebui să consume 6 linguriţe de zahăr pe zi, iar bărbaţii 9. Cu toate acestea, ajungem să consumăm în medie 20 de linguriţe de zahăr zilnic, ceea ce favorizează îngrăşarea şi afecţiunile dentare. Acesta este motivul pentru care dieta fără zahăr prinde la mulţi în prezent. O detoxificare poate reseta relaţia corpului cu zahărul, îţi va reduce pofta de zahăr, riscul de diabet şi boli cardiovasculare. Totuşi, nu este o dietă uşoară, pentru că zahărul dă dependenţă. O detoxificare de zahăr de 3 zile ar putea fi cea mai bună opţiune pentru început. Te va face să te simţi mai puţin obosit, mai echilibrat emoţional.

Citeşte şi:

5 efecte nefaste dovedite ale excesului de zahăr

Dieta fără zahăr n-ar trebui să fie temporară

Când urmăreşti să ţii o dietă fără zahăr, elimini sursele evidente de zahăr, cum ar fi băuturile carbogazoase, dulciurile, sucurile din comerţ. Menţinerea aportului de zahăr sub 15 g pe zi ar fi un început bun. Odată ce scoţi zahărul din dietă te vei putea bucura din nou de zaharurile naturale. Zahărul este o substanţă despre care s-a demonstrat că eliberează dopamină şi opioide în creier, iar ambele favorizează apariţia dependenţei. Prin urmare, poate dura câteva zile bune până când organismul se va adapta la noua dietă şi nu-ţi va mai cere zahăr. Este important să păstrezi dieta mai mult timp pentru a obţine efectele dorite. De asemenea, încearcă să rămâi la această dietă şi s-o introdusi în stilul de viaţă pentru a nu avea probleme de sănătate.

Trucuri să scapi mai uşor de dependenţa de zahăr

Pentru a-ţi fi mai uşor, redu aportul de zahăr progresiv. În plus, mănâncă mai multe alimente care conţin proteine şi grăsimi sănătoase, deoarece acestea te menţin sătul mai mult timp şi reduc pofta de dulce. Deshidratarea este, de asemenea, un factor care stimulează pofta de zahăr, deci ţine mereu la îndemână o sticlă de apă. Dacă nu scapi de nevoia de a mânca ceva dulce, recurge la fructe şi legume dulci. Beneficiile pe termen lung ale detoxificării ocazionale de zahăr te vor face să apreciezi dieta fără zahăr.

La ce să te aştepţi când ţii dieta fără zahăr?

.