"Rezultatul acestei diete este în general constant şi permite pierderea între 7 şi 10% din greutatea iniţială în numai 21 de zile. La această dietă am atribuit numele de "liposucţie alimentară" la sfârşitul anilor '90, după ce am constatat, în sute de cazuri, o reechilibrare a siluetei atât în ​​cazul femeilor, cât şi în cazul bărbaţilor supraponderali”, susţine creatorul dietei oloproteice, Giuseppe Castaldo, medic-chirurg specializat în medicină internă, gastroenterologie şi ştiinţa alimentară, director de dietetică şi nutriţie.

Amalia Năstase este una dintre vedetele care a încercat dieta olorpoteică, iar rezultatele sunt surprinzătoare. A reuşit să slăbească 12 kilograme într-o lună. 

"Am slăbit 12 kilograme, dar mai am de dat jos vreo 20. Dieta asta o ţii ca să-ţi porneşti metabolismul. La prânz mănânc carne la grătar cu legume, peşte de orice fel, fructe de mare. Pot să mănânc şi ceafă de porc. 180 de grame – e foarte mult", a declarat Amalia Năstase.

 

Ce este dieta oloproteică

Dieta oloproteică este cunoscută şi sub denumirea de dietă Blackburn. Regimul reprezintă o variantă a dietei ketogenice, care permite persoanelor să piardă în greutate rapid.

Principiul de funcţionare este inducerea cetozei bazate pe mese substitutive realizate prin preparate proteice şi fibre, suplimente minerale şi vitamine. Este o dietă de slăbit foarte potrivită pentru persoanele obeze 

Dieta oloproteica reprezintă o terapie prin care se doreşte pierderea vizibilă în greutate fără înfometare, fiind avantajoasă şi din punctul de vedere al perioadei în care trebuie respectată, durând doar 21 de zile.

Aceasta asigură o pierdere în greutate relativ rapidă şi semnificativă, efectuată în principal prin scăderea masei de grăsime şi asigură, de asemenea, rezultate pozitive de durată, pacienţii neîngrăşându-se la loc ulterior, dacă următoarele faze alte dietei sunt respectate corect.

 

Cum se ţine dieta oloproteică a doctorului Castaldo

Dieta oloproteică presupune înlocuirea a două mese cu shake-uri pe bază de proteine din zer şi apă. Spre exemplu, Amalia Năstase a înlocuit micul dejun şi cina. 

"Am început dieta personalizată cu o linguriţă de ulei de cocos şi un shake cu integratori alimentari, care îmi vor ţine loc de mic dejun şi cină, pentru 28 de zile", dezvăluia ea la începutul dietei. 

Masa principală trebuie să conţină proteine, însă zahărul şi carbohidraţii trebuie eliminaţi complet din meniu. Şi să consumăm proteine. Putem mânca leguminoase, peşte, carne albă şi ouă. Se folosesc foarte mult verdeţurile pentru că un pacient care urmează dieta are nevoie de multe fibre, mult potasiu, multe minerale. 

Pe lângă masa principală, şi cele două shake-uri care înlocuiesc micul dejun şi cina, dieta include şi două gustări, tot pe bază de shake-uri integrate cu fibre, minerale şi vitamine.

 

Iată un exemplu de meniu oloproteic: 

Mic dejun: shake pe bază de proteine din zer

Gustare: shake cu fibre minerale şi vitamine

Prânz: carne slabă (vită, pui, curcan, miel) + legume  (salată, spanac, broccoli, fenicul, telina) 

Gustare: shake cu fibre minerale şi vitamine

Cină: shake pe bază de proteine din zer

 

Alimente interzise în dieta oloproteică 

Dieta oloproteică este una destul de restrictivă, astfel că există o serie de alimente interzise. Iată care sunt acestea:

- Pâine, paste
- Cartofi, roşii, morcovi, fasole, năut, mazăre, linte
- Fructe
- Produse lactate (orice tip de brânză sau cremă de branza, mozzarella sau fior di latte)
- Sucuri
- Alcool
- Băuturi şi siropuri carbogazoase
- Dulciuri de orice fel

 

Sursă: 2daynews.ro, dietaok.it