Așa îți dai seama că nu ai suficientă vitamina D în organism!

Vitamina D, cunoscută și sub denumirea de „antirahitica”, are roluri multiple în organism, de la susținerea imunității, până la absorbția calciului, care formează și menține oasele puternice. Însă cum îți dai seama că nivelul de vitamina D din organismul tău ar putea fi unul scăzut? Află din rândurile de mai jos! 

image

Vitamina D joacă un rol fundamental pentru desfășurarea optimă a proceselor metabolice zilnice ale organismului.

Citește și: Rolul Vitaminei D în organism. S-a descoperit că îmbunătățește starea de spirit. Cum o obții? 

Deficitul de vitamina D este mai frecvent la adolescenți și la persoanele de sex feminin și poate să apară din cauza: aportului alimentar neadecvat, expunerii insuficiente la razele solare sau din cauza anumitor probleme de sănătate, cum ar fi ciroza biliară. Iată o parte dintre simptomele care ar putea indica o carență de vitamina D! 

Vezi și: Ce suplimente cu vitamina D să alegi și pe care să le eviți! Sunt de calitate inferioară 

Simptomele care indică deficitul de vitamina D

  1. Oboseala cronică, mai exact acea senzație care nu poate fi ameliorată prin odihnă. Conform studiilor de specialitate, 77% dintre persoanele care experimentează această stare neplăcută se confruntă și cu carență de vitamina D. 
  2. Imunitate scăzută - Când nivelul de vitamina D din organism nu este optim, imunitatea organismului scade, iar tu ești mai predispus la infecții comune, inclusiv, la răceli și gripă;
  3. Slăbiciune musculară / osoasă - Nivelul scăzut de vitamina D poate provoca dureri osoase, slăbiciune musculară, masă osoasă scăzută și, în unele cazuri, fracturi;
  4. Schimbări de dispoziție - Pentru că vitamina D susține buna funcționare a creierului, carența sa poate duce la schimbări de dispoziție, dar și la depresie;

Carența, verificată printr-un simplu test de sânge

Nivelul de vitamina D se poate verifica printr-un simplu test de sânge. Potrivit „National Institutes of Health”, nivelul optim pentru persoanele cu varste cuprinse între 1 si 70 de ani, (inclusiv femei gravide și lauze) este de 600 UI (15 mcg) / zi. Persoanele de peste 70 de ani trebuie să mărească doza cu 200 UI (15 mcg) / zi. 

Sursă foto: Shutterstock 



Recente

michael jackson jpg
Whitney Houston shutterstock 91490768 jpg
Sharon Stone  jpg
Casa Playboy jpeg
vedete in costum de baie jpg
Aishwarya Rai profimedia 0692768910 jpg
Jlo si Marc Anthony jpg
diego maradona shutterstock 2026359395 jpg
serena william instagram 1  jpg
Kanye West Pete Davidson  jpg
Imagine featured clickpentrufemei   sursa Instagram JPG
cafea jpg
lapte jpg
olivia newton john 0 shutterstock 530029375 jpg
William si Kate jpeg
nicole kidman shutterstock 644941192 jpg
Jennifer Coolidge 0 jpg
donna mills si fiica 5 jpg
horoscop bilunar shutterstock 1696467349 jpg
Supermarket jpg