Când ne pot îngrășa lipiile și cum le alegem corect

Dacă lipiile fac parte din alimentația ta, un expert în nutriție îți recomandă să ai grijă la compoziția acestor produse, astfel încât să nu te confunți cu probleme de greutate, iar silueta să fie compromisă. Iată cum le alegi corect! 

image

În sandvișuri, wrap-uri, pregătite la grătar sau în cuptor, tăiate în cuburi și prăjite în ulei, lipiile pot fi folosite în diferite rețete delicioase. Acestea pot fi servite la micul dejun, prânz, cină sau la gustare și înlocuiesc cu succes pâinea în alimentație. Totuși, dacă îți dorești să îți menții silueta sau să slăbești, nutriționistul îți recomandă să verifici înainte de a le achiziționa și consuma lista cu ingrediente. 

Citește și: Cu ce înlocuim pâinea la masă: 5 rețete de lipii, turte și clătite

Cum alegi corect lipiile  

Lipiile făcute cu făină albă pot fi dăunătoare pentru siluetă, la fel ca pâinea din acest ingredient. În schimb, lipiile din cereale integrale conțin mai multe fibre, proteine și mai puține calorii, spune dieteticianul Lainy Younking, care îți recomandă să achiziționezi produse care conțin grâu integral.

De asemenea, specialistul avertizează că nu trebuie să te lași înșelat de etichetele produselor pe care scrie „multigrain‟, deoarece acestea pot să conțină mai multe tipuri de cereale, dar nu neapărat grâu integral sau grâu bogat în fibre. „Întoarce pachetul și verifică lista de ingrediente și panoul cu informații nutriționale. Produsul ales trebuie să conțină 3-5 grame de fibre și 3-5 grame de proteine per porție‟, a spus specialistul pentru „She Finds‟. „Împreună, fibrele și proteinele încetinesc creșterea zahărului din sânge, conferă sațietate, adică te mențin sătul pentru mai mult timp și te ajută să pierzi în greutate. Ca să fii sătul, alege lipii care conțin mai multe fibre și proteine în locul celor cu mai puține calorii‟, continuă Lainy Younking. 

Vezi și: Rețetă - lipii cu legume, ideale pentru cei care țin post 

La fel de important pentru siluetă și sănătate, este ca produsul pe care îl alegi să nu conțină zahăr. „Limitează zahărul din dieta ta și o să slăbești mai ușor. Asociația Americană a Inimii le recomandă femeilor să nu consume mai mult de 24 de grame de zahăr adăugat pe zi, iar bărbaților să nu consume mai mult de 34 de grame de zahăr pe zi‟, a continuat specialistul. 

Sursă foto: Shutterstock