Cinci băuturi care stimulează imunitatea și te feresc de boli

Primăvara este momentul ideal pentru a te preocupa de imunitatea organismului tău, așa că îți spunem care sunt cele mai bune băuturi care te ajută în acest sens! 

image

Sistemul imunitar este rețeaua naturală de apărare a organismului compusă din celule, țesuturi și organe, care ajută la protejarea organismului de bacterii, viruși, ciuperci și alte substanțe dăunătoare, conform „Eat This”. Pentru că sistemul imunitar împiedică „invadatorii” să pătrundă în corpul nostru, este necesar să ne întărim imunitatea prin odihnă suficientă, alimentație sănătoasă și mișcare. Consumul lichidelor este, de asemenea, foarte important, în special băuturile pe care le enumerăm în rândurile de mai jos.   

Citește și: Rețetă de post. Supa cremă de legume îți întărește imunitatea și are efect antiinflamator 

1. Apă 

Consumul adecvat de apă este o modalitate de a menține funcționarea sistemului imunitar. Când corpul este deshidratat, devine predispus la bacterii și viruși, așa că este important să-l hidratezi! Mai mult, apa facilitează absorbția nutrienților și ajută la combaterea infecțiilor. 

2. Ceai verde 

În categoria băuturilor benefice pentru întărirea imunității se află ceaiul vede. Bogat în antioxidanți, ceaiul verde ajută la protejarea celulelor împotriva oxidării, reduce inflamația din organism, are proprietăți antimicrobiene și antivirale. Important este să îl consumi până în ora 16:00, deoarece este o sursă de cofeină și te-ar putea împiedica să adormi! 

3. Chefir 

Făcut din diferite tipuri de lapte, chefirul este o băutură fermentată, bogată în probiotice care ajută la menținerea echilibrului microbiotei tractului gastro-intestinal, o calitate foarte importantă pentru imunitate. Chefirul are proprietăți antioxidante, antimicrobiene și antiinflamatorii. 

4. Ceai de lămâie și ghimbir

Un ceai excelent pentru întărirea imunității este cel din suc de lămâie și ghimbir proaspăt. Lămâia și ghimbirul sunt bogate în vitamina C, un antioxidant care ajută la protejarea celulelor împotriva daunelor oxidative. Vitamina C are, de asemenea, proprietăți antiinflamatorii. 

Vezi și: Lupta împotriva virusurilor - Alimente care îți vor proteja sistemul imunitar 

5. Suc natural de portocale 

Excelent pentru sistemul imunitar este și sucul natural de portocale, pregătit în casă. Acesta conține vitamina C și acid folic, substanțe care protejează celulele imunitare și au proprietăți antiinflamatorii. Și sucul de grapefruit oferă o cantitate generoasă de vitamina C, așa că poți opta și pentru acesta! 

Sursă foto: Shutterstock  



Recente

Ciuperci sote cu spanac  Sursa foto shutterstock 1239687739 jpg
hidroponie jpg
Ce cauzeaza sangerarile reduse dupa menopauza  sursa foto shutterstock 1268799562 jpg
Rulada cu nuci si scortisoara  Sursa foto shutterstock 1679665513 jpg
slabit jpg
detergent de spalat rufe jpg
fasole alba uscata jpg
Supa rece de legume, Sursa foto shutterstock 668899363 jpg
Cafea sau ceai  Sursa foto shutterstock 2195838791 jpg
imbatranirea prematura este accelerata de felul in care bei apa jpg
Prajitura cu scortisoara  Sursa foto shutterstock 1038045298 jpg
Lasagna cu spanac  Sursa foto shutterstock 362034866 jpg
Exercitii Pilates care iti subtiaza talia  Sursa foto shutterstock 610194995 jpg
ulei de masline jpg
Poza de cover  Care sunt principalele aspecte intalnite la copiii cu tulburare de spectru autist  Iata ce trebuie sa cunosti despre acestea! Copil cu TSA, terapeut, cabinet jpg
gradinarit  jpg
Gogosi cu mas si scortisoara  Sursa foto shutterstock 318892187 jpg
Felul in care dormi conteaza jpg
Ce provoaca manacarimi ale pielii  Sursa foto shutterstock 1169648437 jpg
Placinta cu spanac si branza  Sursa foto shutterstock 1074532910 jpg