Ouăle sunt sănătoase, dar nu și dacă sunt gătite astfel! Cum să NU le prepari

Oul conține aproape toți nutrienții necesari corpului uman, însă pentru a beneficia de toate substanțele sale, este necesar să îl gătim corect. În caz contrar, metoda nepotrivită de gătire îi va distruge valoarea nutritivă. Iată cum NU este indicat să gătești ouă! 

image

Gustoase și versatile, ouăle sunt alimente care trebuie să facă parte din alimentația noastră, deoarece sunt și foarte sănătoase. Conțin toți cei nouă aminoacizi esențiali, fiind considerate proteine complete și sunt o sursă excelentă de antioxidanți importanți pentru vedere, creier și sistem nervos, precum: colină, luteină și zeaxantină. În plus, au și vitaminele A, B12, D, E, K, calciu, fier și zinc. 

Totuși, metoda de gătire face diferența între un ou sănătos și unul cu o valoare nutritivă mai mică, deoarece temperatura ridicată poate să distrugă nutrienții.

Spre exemplu, fierberea este o metodă sănătoasă de preparare, însă nu și cea la temperaturi ridicate până când ouăle devin tari. Studiile spun că, odată expuse la căldură mare, ouăle încep să își piardă din valoarea nutritivă, în special din numărul antioxidanților. Potrivit Colegiului de Științe Alimentare, Agricole și de Mediu al Univeristății de Stat din Ohio, nici ouăle parțial gătite (cum sunt ouăle moi) nu sunt indicate, deoarece această metodă de gătire nu distruge bacteriile dăunătoare, precum Salmonella. Așadar, cel mai bine este să pui ouăle în apă clocotită, apoi să le lași să se gătească încet, la o temperatură de 71℃, până când gălbenușul ajunge la o textură medie, (aproximativ 7-9 minute). 

Citește și: Moduri simple, dietetice și rapide de a găti ouă când vrei să slăbești 

Prăjite

Oricât de gustoase sunt, ouăle își pierd din valoarea nutritivă odată ce sunt prăjte. Expunerea acestora la temperaturi ridicate duce la pierderea nutrienților sensibili la căldură, precum vitamina B12, colină și vitamina A, iar când prăjești ouăle în ulei sau unt, acestea absorb grăsimile acestora, ceea ce este nociv pentru inimă. mai mult, prăjirea promovează formarea compușilor nocivi. 

La cuptorul cu microunde 

Gătirea ouălor la cuptorul cu microunde este departe de a fi cea mai sănătoasă. În afara riscului de a exploda în cuptor și arsurilor asociate, gătirea ouălor la microunde favorizează pierderea nutrienților. Vestea bună este că este mai indicată decât prăjirea datorită capacității aparatului de a atinge temperaturi ridicate într-un timp scurt!   

Vezi și: Ce se întâmplă dacă mănânci ouă în fiecare zi?

Ouă umplute

Aperitive excelente pentru evenimente, ouăle umplute conțin maioneză și muștar, două ingrediente nesănătoase. Mai mult, prin fierberea ouălor tari, alimentele își pierd din vitamine și antioxidanți, așa că sunt la mare distanță de a fi preparate sănătoase! 

Sursă foto: Shutterstock  



Recente

slabit jpg
detergent de spalat rufe jpg
fasole alba uscata jpg
Supa rece de legume, Sursa foto shutterstock 668899363 jpg
Cafea sau ceai  Sursa foto shutterstock 2195838791 jpg
imbatranirea prematura este accelerata de felul in care bei apa jpg
Prajitura cu scortisoara  Sursa foto shutterstock 1038045298 jpg
Lasagna cu spanac  Sursa foto shutterstock 362034866 jpg
Exercitii Pilates care iti subtiaza talia  Sursa foto shutterstock 610194995 jpg
ulei de masline jpg
Poza de cover  Care sunt principalele aspecte intalnite la copiii cu tulburare de spectru autist  Iata ce trebuie sa cunosti despre acestea! Copil cu TSA, terapeut, cabinet jpg
gradinarit  jpg
Gogosi cu mas si scortisoara  Sursa foto shutterstock 318892187 jpg
Felul in care dormi conteaza jpg
Ce provoaca manacarimi ale pielii  Sursa foto shutterstock 1169648437 jpg
Placinta cu spanac si branza  Sursa foto shutterstock 1074532910 jpg
pisică albă  foto   Shutterstock jpg
Briose cu mere  sursa foto shutterstock 1468526849 jpg
bicicleta, sala de fitness jpg
polipii pe colon jpg