Iată ce ar trebui să incluzi în dieta ta şi să consumi în mod periodic, potrivit secretele.com.

1. Avocado

Îţi place avocado într-atât de mult încât îţi vine să îl incluzi în orice mâncare pe care o prepari? Dacă da, află că nu ai niciun motiv pentru care să te simţi vinovat atunci când faci asta, întrucât acest fruct constituie un aliment extraordinar. Avocado furnizează organismului acizi graşi mononesaturati şi glutationa, substanţe care sprijină bună-funcţionare a inimii. Glutationa este un compus care blochează absorbţia intestinală a anumitor tipuri de grăsimi care provoacă daune oxidative, această substanţă fiind esenţială pentru detoxifierea sistemului hepatic.

Citeşte şi: Reţetă desert, fără zahăr şi făină. Prăjitura cu banane care nu îngraşă!

2. Merişoarele

Merişoarele sunt bogate în antioxidanţi, care protejează celulele de la daunele provocate de moleculele instabile numite radicali liberi. Aceste fructe pot preveni infecţiile tractului urinar şi pot, de asemenea, elimina deşeurile şi toxinele din organism.

3. Varză

Cu atât mai mult cu cât este foarte accesibilă, varză reprezintă un alt aliment grozav pentru detoxifiere. Printre altele, această are un conţinut ridicat de sulf şi de glucozinolate, eficiente în descompunerea şi eliminarea compusilor chimici dăunători şi a toxinelor. Această super-legumă conţine, de asemenea, o cantitate ridicată de fibre care susţîn digestia şi reglează tranzitul intestinal. Un tranzit intestinal optim este esenţial pentru eliminarea eficientă a toxinelor din corp.

4. Lămâile

Lămâile proaspete sunt un alt mijloc eficient de detoxifiere pe care îl poţi introduce în regimul tău alimentar. Sucul proaspăt de lămâie şi lămâile în stare proaspătă au numeroase proprietăţi care vin în sprijinul sănătăţii. Lămâia acţionează că un energizant natural care ajută la combaterea unor simptome legate de acumulările de toxine şi, în plus, conţine cantităţi mari de vitamina C şi alţi antioxidanţi. Aceştia protejează ficatul şi elimina chimicalele din corp. Consumul frecvent de lămâi poate îmbunătăţi sănătatea.

Citeşte şi: Dieta cu banane, în care trebuie să incluzi şi coaja. Nutriţionist: "Se consumă fierte"

5. Broccoli

Consumat în stare crudă, broccoli aduce un aport bogat de elemente nutritive. Este important să reţii că broccoli este cel mai hrănitor atunci când este consumat crud, întrucât prin gătire şi procesare, acesta îşi pierde o parte din proprietăţile sale antioxidante. Broccoli conţine de două mai multă vitamina C decât portocalele, aproape la fel de mult calciu că laptele integral (cu o rată mai bună de absorbţie), precum şi seleniu, care ajută la prevenirea şi combaterea cancerului şi a infecţiilor virale. Este, de asemenea, bogat în enzime care sprijină bună-funcţionare a sistemului digestiv.