Chiar dacă în această perioadă se încurajează distanţarea socială, poţi avea grijă de sănătatea ta chiar şi-n autoizolare. Ba poate că această măsură neprietenoasă te poate ajuta mai mult în procesul tău de slăbire decât dacă viaţa ar fi fost la fel ca până acum. Stând acasă, poţi fi mai atentă la respectarea meselor zilnice, poţi găti şi poţi fi mai receptivă la nevoile organismului tău. Noi îţi arătăm de ce este mai uşor să slăbeşti primăvara!

1. Nu-ţi mai este aşa foame ca în zilele friguroase

Este dovedit ştiinţific că există tendinţa să consumi cu 86 de calorii în plus în timpul zilei, în anotimpurile reci precum toamna sau iarna decât primăvara şi, mai ales, vara. Pe măsură ce vremea caldă de primăvară începe să se instaleze, apetitul nostru tinde să scadă, şi asta deoarece funcţiile organismului, printre care şi digestia, nu mai au nevoie să producă atât de multă căldură pentru a păstra constantă temperatura corpului. În plus, pe măsură ce se încălzeşte şi devenim mai activi, avem tendinţa să uităm de gustările nesănătoase cu care ne umplem timpul când stăm acasă, în zilele friguroase. 

Citeşte şi: Urzicile, aliatele siluetei suple

2. "Vitamina Soare" ajută şi la slăbit

Este mai uşor să obţii vitamina D în această perioadă: corpul tău o produce în mod natural atunci când pielea ta este expusă la lumina soarelui. De altfel, există studii care arată o posibilă legătură între o carenţă de vitamina D şi obezitate. Mai mult, unele studii au arătat că regimul de slăbire a fost mai eficient unor persoane după ce au introdus şi suplimente de vitamina D în dieta lor. Nu trebuie să iei astfel de măsuri fără a vorbi cu doctorul tău, însă statul la soare în această perioadă te poate ajuta şi nu ai nevoie de recomandarea expresă a medicului. 

3. Ai la dispoziţie alimente sănătoase de sezon

Salată verde, ridichi, ceapă, usturoi, urzici şi spanac. Sunt doar câteva dintre legumele proaspete, de sezon, pline de vitamine şi de minerale, care pot dinamiza dieta ta, fără ca tu să te privezi de substanţe nutritive. Mesele tale pot conţine alimente mult mai uşoare în această perioadă, prin înlocuirea grăsimilor consumate, de obicei, în sezonul rece. Nu doar natura renaşte, ci şi alimentaţia ta, bogată în proteine şi în fibre, lucru care te ajută să te simţi sătul pentru o perioadă mai îndelungată. Un fapt interesant: cercetătorii au arătat că persoanele care au inclus plante leguminoase în dieta lor zilnică (mazăre, fasole verde) au reuşit să scape de kilograme chiar dacă nu s-au restricţionat de la mâncare. 

Citeşte şi: Ai început să iei în greutate de când stai acasă? Iată ce trebuie să faci

4. Simţi nevoia să bei mai multă apă

Este mai cald, ai nevoie de mai multă hidratare, dar nu chiar ca vara, atunci când eşti tentat să-ţi potoleşti setea şi cu o îngheţată care poate sabota cam orice dietă. Iar faţă de anotimpul rece, când avem tendinţa să consumăm foarte multe băuturi cremoase şi pline de calorii, alimentaţia devine mult mai uşoară în zilele de primăvară. Iar dacă iei în calcul şi să consumi mai multă apă, cu lămâie sau fără, sau ceaiuri din plante naturale în defavoarea sucurilor carbogazoase, care mai mult îţi produc sete şi, în plus, te şi îngraşă, atunci eşti pe calea cea bună. 

De altfel, pe măsură ce se încălzeşte afară, corpul nostru tinde să transpire mai mult pentru a-şi regla temperatura şi este necesar să avem o hidratare pe măsură: minimum opt-zece pahare de apă zilnic. Câştigi şi tu, şi silueta ta.  

5. Este o vreme numai bună pentru mişcare

Temperaturile de primăvară sunt ideale pentru a face mişcare în aer liber. Sportul în spaţii deschise, naturale, este mult mai eficient decât cel din sălile de fitness, deoarece ai parte şi de oxigenarea necesară organismului, în timp ce te mişti. Plimbările în parcuri, în păduri sau la munte sunt activităţi ideale în acest anotimp, când nu este nici frigul acela din timpul iernii, care să ne descurajeze să ieşim din casă, nici canicula care ne moleşeşte, din zilele de vară. 

Sfatul specialistului: Cornel Moca, Specialist sportiv & nutriţie

Primăvara, natura ne oferă posibilitatea de a face mai multă mişcare. E adevarat că, după anotimpul rece, organismul a stocat şi grasime, iar sportul şi mişcarea  au fost limitate. Acum, sportul în aer liber, la  soarele încă timid, este mult mai plăcut. Mişcarea trebuie combinată, evident, cu o alimentaţie bogată în micro şi macronutrienţi constând în legume de sezon, verdeţuri precum spanac, urzici,  salată, ştevie, lobodă, fructe, brânzeturi şi carne slabă, pe bază de peşte, de preferat. În această perioadă se poate slăbi uşor şi sănătos, mai ales dacă eviţi grăsimile saturate, dulciurile şi alimentele procesate.