Aceste hobby-uri ne ajută să ne consolidăm abilităţile motorii, creativitatea, încrederea şi stima de sine. Tot mai mulţi psihoterapeuţi recomandă aceste practici ca pe o metodă de a ameliora simptomele unor afecţiuni precum anxietatea, depresia sau sindromul stresului post-traumatic.

Tricotatul este o activitate care ne dă o stare de fericire şi de împlinire. Având în vedere presiunea vieţii moderne la care suntem supuşi cu toţii, această ocupaţie este privită de către specialişti ca fiind cel mai bun antidot împotriva stresului. Tricotatul are capacitatea de a ne deconecta de la problemele de zi cu zi. În acelaşi timp, coordonarea dintre ochi şi mâini, precum şi concentrarea pe o activitate de detaliu sunt extrem de utile pentru antrenarea creierului. De asemenea, acest hobby ne ajută la îmbunătăţirea funcţiei motorie, pentru că implică mişcarea repetată a mâinilor. Tricotatul este benefic şi mai mult pentru persoanele care suferă de osteoporoză, pentru că această activitate ameliorează durerea.

Coloratul, o adevărată terapie anti-stres. Specialiştii spun că această activitate ajută la combaterea stresului, a depresiei, a anxietăţii şi a insomniei. Coloratul stimulează latura creativă, fără să fie necesară cunoaşterea unei tehnici artistice softisticate. Coloratul este asemănat de mulţi psihoterapeuţi cu yoga, pentru că mintea se poate elibera temporar de griji şi de alte gânduri negative. Acest hobby ne îmbunătăţeşte capacitatea de concentrare în activităţile zilnice şi ne ajuta să devenim mai creativi. Acestea sunt şi motivele pentru care vânzările de cărţi de colorat pentru adulţi înregistrează un adevărat succes.

Gătitul ne aminteşte de copilărie şi ne provoacă un sentiment de nostalgie. Astfel, această activitate ne induce o stare de bine şi ne ajută să lăsăm deoparte grijile. Gătitul este o ocupaţie în care putem implica şi alţi membri ai familie, fiind o activitate distractivă şi, în acelaşi timp, educativă. Mai mult, potrivit unor studii, gătitul poate ajuta persoanele care suferă de anxietate şi de depresie, pentru că le permite să se concentreze pe o singură activitate şi le distrage atenţia de la gândurile negative.

Grădinăritul implică o serie de mişcări fizice şi ne ajută să ne consumăm productiv energia. De asemenea, acest hobby funcţionează ca un veritabil antidepresiv. Potrivit mai multor studii, această activitate, practicată de câteva ori pe săptămână, poate combate depresia şi poate preveni accidentele vasculare cerebrale şi pe cele cardiace. În acelaşi timp, această ocupaţie ne permite să avem propriile noastre produse proaspete şi să ducem o viaţa mai sănătoasă. Nu există satisfacţie mai mare decât aceea de a culege roadele a ceea ce ai plantat cu propriile mâini.