Somonul, sursă de Omega 3

Peştele gras, precum somonul, conţine acizi graşi Omega 3, grăsimi esenţiale pentru buna funcţionare a creierului. Aceşti acizi graşi ajută la formarea şi la dezvoltarea celulelor nervoase, întăresc memoria, cresc capacitatea de atenţie şi îmbunătăţesc vederea. Poţi introduce somonul în alimentaţia săptămânală a copilului, încă de la vârsta de zece luni. Atunci când alegi acest tip de peşte, acesta trebuie să aibă carnea de culoare roz, să fie fermă şi să aibă miros marin proaspăt.

Citeşte şi: Ce ingrediente să eviţi când alegi produsele de igienă pentru copilul tău

Oul, aliment complet

Printre cele mai sănătoase alimente se numără şi ouăle. Acestea conţin fier, fosfor, proteine, vitamine, calciu şi multe alte substanţe benefice, care asigură dezvoltarea atât fizică, cât şi mentală, a unui copil. Vitamina B7 (colină) din gălbenuş este cunoscută pentru proprietăţile sale benefice asupra funcţionării sistemului neurologic, contribuind la dezvoltarea memoriei. Îi poţi da gălbenuş copilului tău încă de la vârsta de şase luni, însă albuşul trebuie introdus mai târziu în alimentaţia acestuia (după un an), din cauza riscului mai crescut de alergii. De asemenea, specialiştii recomandă pentru mesele copiilor alegerea ouălor ecologice, care provin de la găini crescute în libertate şi hranite natural.

Fructele de pădure, stimulente pentru creier

Afinele, căpşunele, fragii, murele, coacăzele, sunt alimente care conţin cantităţi semnificative de antioxidanţi, în special vitamina C, dar şi de acizi graşi Omega 3 (din seminţe). Nutrienţii din fructele de pădure protejează membrana creierului, îmbunătaţesc memoria copilului şi îl ajută să fie mai perspicace. Nu uita însă, că acestea au un potenţial ridicat de declanşare a alergiilor, aşa că este indicat să le oferi copilului după vârsta de doi ani şi jumătate.

Citeşte şi: Roşu în gât la copii. Cauze, simptome şi tratament

Nucile şi seminţele, pentru o creştere sănătoasă

Indiferent că este vorba de nucile obişnuite, de migdale, de nuci caju, seminţe de chia, de quinoa sau de oricare alt tip de seminţe, acestea sunt o sursă importantă de proteine şi de acizi graşi, ideale pentru un sistem nervos mai liniştit şi pentru o minte brici, întotdeauna pregătită să acumuleze noi cunoştinţe. De asemenea, nutrienţii pe care îi conţin combat depunerea colesterolului rău, dau energie şi construiesc un sistem imunitar puternic. Atenţie, este recomandat să introduci nucile şi seminţele după vârsta de un an, din cauza riscului de apariţie a unei reacţii alergice.

Legumele îmbunătăţesc calităţile cognitive

Deşi nu se numără printre preferatele copiilor, legumele abundă în vitamine, minerale şiîn antioxidanţi. Dintre acestea, spanacul, broccoli, conopida şi varza kale sunt recunoscute pentru rolul pozitiv asupra activităţii cerebrale. Acestea au un conţinut mare de vitamine (C, E, acid folic), dar şi de sulforofan, o moleculă cu proprietăţi detoxifiante, care ajută la dezvoltarea celulelor nervoase. Legumele se introduc în meniul copilului înainte de vârsta de un an, iar pentru a-l determina să le agreeze şi pe viitor, încearcă întotdeauna să le combini şi să le prepari sub diferite forme (brioşe, tarte, sufleuri).