Anca Alungulesei, terapeut în nutriţie şi creator al programului integrativ de slăbit Psiho-Dieta, avertizează că perioada de post a Crăciunului poate aduce multe kilograme în plus din cauza carbohidraţilor în cantităţi mari cu care oamenii încearcă să suplinească lipsa proteinei animale şi a lactatelor din meniu. Anca Alungulesei dezvăluie cateva sfaturi esenţiale pentru a contracara îngrăşarea în perioada postului:

„În post, trebuie să ne concentrăm, în primul rând, pe subtituirea proteinei de origine animală cu proteină de origine vegetală, dar şi să scădeam cantitatea de carborhidraţi consumată, din surse precum: pâine, cartofi, paste, orez şi dulciuri pe bază de zahăr alb rafinat. Să avem în vedere consumarea zilnică de legume (gătite sau crude) specifice toamnei şi a alimentelor fermentate, de tip probiotice (murături, borş crud sau varză fermentată). Pe lângă acestea, să avem, tot zilnic în meniu surse de grăsimi vegetale, bogate în omega 3, care pot fi luate din nuci, seminţe sau ulei de cocos. De asemenea, hidratarea să fie pe primul loc!‟, ne sfătuieşte specialistul în nutriţie. 

Pâinea care nu îngraşă, printre alternativele sănătoase