Care sunt pașii pentru începerea unei cariere în marketing
Nu există o rețetă pentru a dobândi cariera ideală în marketing, însă sunt câțiva pași utili care te-ar putea ajuta dacă ești la început de drum și nu știi de unde poți începe.
Există atât de multe resurse gratuite de care te poți folosi, tot ce trebuie să faci e să le accesezi și să profiti la maxim de ele.
Iată care sunt primii pași pe care trebuie să-i faci dacă îți dorești o carieră în marketing.
1. Învață din cât mai multe resurse
Un prim pas ar fi să pui la punct partea teoretică. Caută câteva cărți de specialitate pentru a pune bazele cunoștințelor tale. Pentru o varietate mare de cărți de marketing, Books-Express.ro reprezintă o variantă excelentă, unde poți găsi titluri de la cei mai citiți autori și foarte mulți specialiști în domeniu. Pe lângă lectura unor cărți de specialitate, un curs online poate să fie la fel de util, pentru a vedea care sunt sfaturile practice ale unui specialist.
2. Creează-ți un portofoliu cu materiale
După ce ai acumulat cunoștințe ar fi bine să realizezi și câteva materiale practice. Mulți angajatori doresc să vadă un portofoliu pentru a vedea care e stilul tău și dacă te încadrezi în criteriile pe care și le doresc de la viitorul angajat. Astfel că, dacă ai un portofoliu, acesta va fi un plus în procesul de recrutare pentru viitorul tău job. Nu încărca inutil cu un număr foarte mare de exemple, puține și bune ar trebui să fie suficient cât persoana care face angajări să-și dea seama de ce ești în stare și care e calitatea muncii tale.
3. Ia în calcul varianta unui internship
Uneori fără experiență ar putea fi dificil să găsești un post. Așa că, ai putea să iei în calcul varianta unui internship. Chiar dacă nu ai un salariu motivant din prima, vei putea să acumulezi experiență valoroasă, care te va ajuta mult pe parcursul carierei tale. De asemenea, dacă ești implicat și te remarci poți chiar să te alegi cu o ofertă de muncă la finalul perioadei de internship, astfel că este un punct bun de pornire pentru o carieră.
4. Caută un mentor care să te ghideze
O altă variantă ar fi să contactezi pe cineva care are deja experiență în domeniu, un senior, care să te ghideze la început de drum cu sfaturi din experiența dobândită de-a lungul timpului. Pe lângă sfaturi legate de bune practici, poți să capeți și sugestii de locuri unde ți-ai putea depune CV-ul sau chiar poți primi contacte importante care te pot ajuta în găsirea mai rapidă a unui job. Dacă nu știi unde ai putea găsi un mentor potrivit, platforma LinkedIn ar putea fi mediul ideal, acolo poți vedea și anunțuri pentru joburi sau diverse experiențe ale altor angajați, fiind un mediu potrivit pentru a-ți crea noi conexiuni.
Așadar, aceștia au fost pașii esențiale pentru obținerea unui job în marketing. Important este să înveți cât mai multe și să arăți că ești pasionat și perseverent, iar ulterior vei găsi și mediul potrivit pentru formarea ta profesională.
Sursă foto: unsplash.com