De ce resping cei de la Resurse Umane anumiți candidați pentru un job

Avem cu toții emoții atunci când dorim să ne angajăm undeva și dăm interviu în acest sens. Experții în Resurse Umane ne dezvăluie ce NU trebuie făcut la un interviu.

image

Există tot felul de comportamente, atitudini și greșeli pe care le putem face în timpul unei discuții avute pentru a primi un job, iar specialiștii ne spun ce îi face pe ei să respingă un canditat aflat la interviu.

Pe Reddit, mai multe persoane care recrutează oamenii în anumite funcții au făcut o listă întreagă de „defecte” ale candidaților. Unii s-au plâns că anumiți candidați au ales să folosească inteligența artificială pentru a răspunde la întrebările posibilului angajator, alții au mărturisit că nu suportau… igiena deficitară a concurenților pentru un anumit post, iar cei care se laudă cu „calități” de genul „pot să beau oricât alcool, e marele meu atuu” sunt trimiși și ei acasă de urgență.

Angajatorii i-au respins și pe cei care s-au prezentat la inverviu cu părinții, pentru că acest lucru denotă o lipsă de independendeță îngrijorătoare pentru cineva care-și dorește un job și, implicit să-și câștige singur existența.

O treime din cei care recrutează angajați au rescunoscut că resping candidații în funcție de profilul lor de pe rețelele sociale, deși nu e un criteriu „oficial”. În ceea ce privește IA, este un element nou la interviuri, dar te poate scoate complet din competiție: „Am făcut un interviu video cu o domnișoară, care am descoperit destul de repede că îmi răspundea după ce citea răspunsurile date de ChatGPT. Întreaga experiență a fost dureroasă de-a dreptul!”, a declarat acesta.  

„Răspunsurile ei erau niște eseuri făcute în jurul unui cuvânt cheie, ea nu răspundea deloc întrebărilor mele. Am întrebat-o despre realizările ei și ea a început să-mi spună o definiție a împlinirilor simțite adesea de oameni în general. A primit un «Nu!» instant!”, a conchis acesta.

Pe lângă faptul că nu e deloc OK să folosești inteligența artificială în timpul unui interviu, o anumită etichetă profesională e absolut necesară în timpul unei discuții pe Zoom: „Șeful meu a intervievat pe cineva pe Zoom care n-avea cămașă pe el. Cum Dumnezeului te gândești că o să te descurci în viață și la locul de muncă, dacă nu ești capabil să te prezinți îmbrăcat la o discuție profesională?!”.

Adevărul e că există situații diverse la interviurile pentru obținerea unui serviciu și specialiștii HR au întâlnit multe persoane care s-au dovedit complet iresponsabile și chiar ciudate în timpul conversației avute cu ele, motiv pentru care n-au primit jobul respectiv, evident.

foto - Shutterstock



Recente

Rugaciuni Sfantul Pantelimon  Sursa foto third 3910986 1280 jpg
medic incepator jpg
bnb@clikpentrufemei ro (1) jpg
Alege un desert preferat si afla cum esti perceput  Sursa foto shutterstock 1013046382 jpg
O femeie care pleaca in concediu  jpg
Culoarea preferata  Sursa foto shutterstock 2360547709 jpg
cursuri functionari curs resurse umane jpg
Beneficiile extrasalariale si afacerile la inceput de drum de ce ai nevoie de ele jpg
Stima de sine jpg
Minimalimul emotional  Sursa foto shutterstock 2409609473 jpg
psiholog jpg
Cum sa scapi de stres in opt secunde  Sursa foto shutterstock 1771976678 jpg
Test  Care fata e mai atragatoare  Sursa foto Pixabay si Shutterstock jpg
vise jpg
Test  Alege 3 animale  Sursa foto shutterstock 2156214857 jpg
De ce vezi adesea 1111  Sursa foto shutterstock 285177449 jpg
protectie spirituala jpg
Ce senzatii fizice dau diverse emotii  Sursa foto shutterstock 259347731 jpg
culori jpg
Regula 3 30 300 pentru a fi fericit  Sursa foto shutterstock 2228784763 jpg