De ce resping cei de la Resurse Umane anumiți candidați pentru un job

Avem cu toții emoții atunci când dorim să ne angajăm undeva și dăm interviu în acest sens. Experții în Resurse Umane ne dezvăluie ce NU trebuie făcut la un interviu.

image

Există tot felul de comportamente, atitudini și greșeli pe care le putem face în timpul unei discuții avute pentru a primi un job, iar specialiștii ne spun ce îi face pe ei să respingă un canditat aflat la interviu.

Pe Reddit, mai multe persoane care recrutează oamenii în anumite funcții au făcut o listă întreagă de „defecte” ale candidaților. Unii s-au plâns că anumiți candidați au ales să folosească inteligența artificială pentru a răspunde la întrebările posibilului angajator, alții au mărturisit că nu suportau… igiena deficitară a concurenților pentru un anumit post, iar cei care se laudă cu „calități” de genul „pot să beau oricât alcool, e marele meu atuu” sunt trimiși și ei acasă de urgență.

Angajatorii i-au respins și pe cei care s-au prezentat la inverviu cu părinții, pentru că acest lucru denotă o lipsă de independendeță îngrijorătoare pentru cineva care-și dorește un job și, implicit să-și câștige singur existența.

O treime din cei care recrutează angajați au rescunoscut că resping candidații în funcție de profilul lor de pe rețelele sociale, deși nu e un criteriu „oficial”. În ceea ce privește IA, este un element nou la interviuri, dar te poate scoate complet din competiție: „Am făcut un interviu video cu o domnișoară, care am descoperit destul de repede că îmi răspundea după ce citea răspunsurile date de ChatGPT. Întreaga experiență a fost dureroasă de-a dreptul!”, a declarat acesta.  

„Răspunsurile ei erau niște eseuri făcute în jurul unui cuvânt cheie, ea nu răspundea deloc întrebărilor mele. Am întrebat-o despre realizările ei și ea a început să-mi spună o definiție a împlinirilor simțite adesea de oameni în general. A primit un «Nu!» instant!”, a conchis acesta.

Pe lângă faptul că nu e deloc OK să folosești inteligența artificială în timpul unui interviu, o anumită etichetă profesională e absolut necesară în timpul unei discuții pe Zoom: „Șeful meu a intervievat pe cineva pe Zoom care n-avea cămașă pe el. Cum Dumnezeului te gândești că o să te descurci în viață și la locul de muncă, dacă nu ești capabil să te prezinți îmbrăcat la o discuție profesională?!”.

Adevărul e că există situații diverse la interviurile pentru obținerea unui serviciu și specialiștii HR au întâlnit multe persoane care s-au dovedit complet iresponsabile și chiar ciudate în timpul conversației avute cu ele, motiv pentru care n-au primit jobul respectiv, evident.

foto - Shutterstock



Recente

Iluzie optica  Esti credul sau realist  Sursa foto The Minds Journal webp
shutterstock 1641730780 jpg
Sfanta Mucenita Ecaterina  Sursa foto shutterstock 1649715868 jpg
shutterstock 2395327839 jpg
Ce profesie ti se potriveste in functie de modul in care iti incrucisezi bratele  Sursa foto shutterstock 2462734087 jpg
Gaselnita care te ajuta sa alegi un filtru de ulei singura fara ajutor masculin (1) jpg
Ce trebuie sa stii despre Lasata secului  Sursa foto shutterstock 2253537285 jpg
shutterstock 1458528509 jpg
shutterstock 2530319391 jpg
shutterstock 690061417 jpg
Sfintii Mihail si Gavriil  Sursa foto Doxologia jpg
shutterstock 1703969782 jpg
Memoria iti joaca feste  Nu sari peste acest pas din rutina de dimineata  Sursa foto shutterstock 283065242 jpg
Iluzie optica  Ai o gandire rationala sau emotionala  Sursa foto mia yilin TikTok jpg
shutterstock 2445908607 jpg
Semne prin care corpul iti cere o pauza  Sursa foto shutterstock 2199052579 jpg
shutterstock 2427040417 jpg
shutterstock 1469273255 jpg
Test  Cat de empatic esti  Sursa foto shutterstock 304371794 jpg
shutterstock 2459079871 jpg