De ce resping cei de la Resurse Umane anumiți candidați pentru un job

Avem cu toții emoții atunci când dorim să ne angajăm undeva și dăm interviu în acest sens. Experții în Resurse Umane ne dezvăluie ce NU trebuie făcut la un interviu.

image

Există tot felul de comportamente, atitudini și greșeli pe care le putem face în timpul unei discuții avute pentru a primi un job, iar specialiștii ne spun ce îi face pe ei să respingă un canditat aflat la interviu.

Pe Reddit, mai multe persoane care recrutează oamenii în anumite funcții au făcut o listă întreagă de „defecte” ale candidaților. Unii s-au plâns că anumiți candidați au ales să folosească inteligența artificială pentru a răspunde la întrebările posibilului angajator, alții au mărturisit că nu suportau… igiena deficitară a concurenților pentru un anumit post, iar cei care se laudă cu „calități” de genul „pot să beau oricât alcool, e marele meu atuu” sunt trimiși și ei acasă de urgență.

Angajatorii i-au respins și pe cei care s-au prezentat la inverviu cu părinții, pentru că acest lucru denotă o lipsă de independendeță îngrijorătoare pentru cineva care-și dorește un job și, implicit să-și câștige singur existența.

O treime din cei care recrutează angajați au rescunoscut că resping candidații în funcție de profilul lor de pe rețelele sociale, deși nu e un criteriu „oficial”. În ceea ce privește IA, este un element nou la interviuri, dar te poate scoate complet din competiție: „Am făcut un interviu video cu o domnișoară, care am descoperit destul de repede că îmi răspundea după ce citea răspunsurile date de ChatGPT. Întreaga experiență a fost dureroasă de-a dreptul!”, a declarat acesta.  

„Răspunsurile ei erau niște eseuri făcute în jurul unui cuvânt cheie, ea nu răspundea deloc întrebărilor mele. Am întrebat-o despre realizările ei și ea a început să-mi spună o definiție a împlinirilor simțite adesea de oameni în general. A primit un «Nu!» instant!”, a conchis acesta.

Pe lângă faptul că nu e deloc OK să folosești inteligența artificială în timpul unui interviu, o anumită etichetă profesională e absolut necesară în timpul unei discuții pe Zoom: „Șeful meu a intervievat pe cineva pe Zoom care n-avea cămașă pe el. Cum Dumnezeului te gândești că o să te descurci în viață și la locul de muncă, dacă nu ești capabil să te prezinți îmbrăcat la o discuție profesională?!”.

Adevărul e că există situații diverse la interviurile pentru obținerea unui serviciu și specialiștii HR au întâlnit multe persoane care s-au dovedit complet iresponsabile și chiar ciudate în timpul conversației avute cu ele, motiv pentru care n-au primit jobul respectiv, evident.

foto - Shutterstock



Recente

anna keibalo dzMWKurYlUE unsplash jpg
aura energetica 2459091977 jpg
Vrei ca oaspet¦ªii hotelului ta¦åu sa¦å te recomande prietenilor s¦ªi familiei jpg
shutterstock 1242058546 jpg
closeup serious nice businesswoman with coffee jpg
un barbat in varsta se uita pe un telefon mobil tinand in amna un card de credit jpg
Cartea Sanatatii v11 Mihai Craiu jpg
close up young attractive charismatic woman isolated jpg
2025 06 13 Native 3 din 3, WestGate Studios, iunie (1) jpg
60 61 shutterstock 2482655649 jpg
Vrei mai multa vizibilitate pentru afacerea ta O agentie de marketing online iti poate aduce succesul jpg
tarot shutterstock 2080451098 jpg
shopping 1499445875 jpg
incredere in sine 2483755871 jpg
test jpg
young business woman sitting cahir working computer jpg
livemint jpg
test iluzie jpg
firma de curatenie bucuresti jpg
trifoi cu 4 foi jpg