Mănânci pe fond de stres? Iată cum scapi de acest obicei

Mănânci pe fond de stres? Iată cum scapi de acest obicei jpeg

Te numeri şi tu printre acele persoane care atunci când sunt stresate, supărate sau simt că nu mai fac faţă problemelor zilnice se refugiază în mâncare? Pare o soluţie bună, însă pe termen scurt. Kilogramele rămase în urma acestui obicei îţi vor da mari bătăi de cap. Iată cum scapi de mâncatul pe fond de stres.

De ce mâncăm când suntem stresaţi

Pe termen scurt, stresul poate diminua apetitul. Supus la stres, sistemul nervos trimite mesaj glandelor suprarenale să producă adrenalină, care stimulează răspunsul „luptă sau fugi”, ce opreşte pe moment foamea.

Totuşi, dacă stresul persistă, glandele suprarenale eliberează cortizol (hormon care creşte pofta de mâncare), pentru a avea “energie” să ne apărăm de factorul stresant. Când episodul de stres s-a încheiat, nivelul de cortizol ar trebui să scadă, însă dacă ne confruntăm foarte frecvent cu situaţii de stres, acesta poate rămâne constant ridicat.

Stresul afectează preferinţele culinare, crescând pofta de alimente bogate în grăsimi, zahăr sau ambele. Responsabil pentru aceste pofte ar fi nivelul ridicat de cortizol, în combinaţie cu insulina crescută. Alte cercetări sugerează că grelina, hormonul foamei, ar juca un rol în apariţia acestor preferinţe.

După ce sunt consumate, alimentele bogate în zahăr şi grăsimi ameliorează răspunsul la stres şi alină emoţiile, aducând un confort temporar. Pe termen lung, însă, dacă stresul nu dispare, obiceiul de a mânca în situaţii inconfortabile rămâne şi dă naştere unui cerc vicios, devenind el însuşi o sursă de stres.

Citeşte şi: Simptomele durerii de cap cauzate de stres

Cum scapi e mâncatul pe fond emoţional

  • Prima regulă este să nu sări peste cele trei mese principale ale zilei şi nici peste cele două gustări.
  • Odihneşte-te suficient.
  • Fă exerciţii fizice regulat. Acestea te vor ajuta să ţii stresul sub control.
  • Ţine la îndemână fructe proaspete, fructe uscate, morcovi. Ele sunt de un real ajutor atunci când eşti tentată să devorezi ceva dulce.
  • Poţi ţine un jurnal în care să-ţi notezi momentele din zi în care nu te poţi abţine de la mâncatul excesiv. Astfel, poţi afla care este cauza mâncatului pe fond emoţional şi o poţi 


Recente

psiholog jpg
Cum sa scapi de stres in opt secunde  Sursa foto shutterstock 1771976678 jpg
Test  Care fata e mai atragatoare  Sursa foto Pixabay si Shutterstock jpg
sezon estival jpg
vise jpg
Test  Alege 3 animale  Sursa foto shutterstock 2156214857 jpg
De ce vezi adesea 1111  Sursa foto shutterstock 285177449 jpg
protectie spirituala jpg
Ce senzatii fizice dau diverse emotii  Sursa foto shutterstock 259347731 jpg
culori jpg
Regula 3 30 300 pentru a fi fericit  Sursa foto shutterstock 2228784763 jpg
Tendinta pe retelele sociale de combatere a strestului  Tapping EFT  Sursa foto shutterstock 2141108933 jpg
amintiri jpg
empatie jpg
Cum sa cresti stima de sine  Sursa foto shutterstock 2341996931 jpg
Rugaciune jpg
cristaloterapie jpg
Somatizarea emotiilor jpg
prescură jpg
Transfăgărășan jpg