Obiceiurile oamenilor fericiţi

1 81622 original jpg jpeg

În timp ce foarte multe lucruri care ni se întâmplă ne fac fericiţi preţ de câteva minute, studiile arată că această fericire nu durează. Un studiu realizat de Universitatea Northwestern a măsurat nivelul de fericire al oamenilor obişnuiţi împotriva celor care au câştigat premii mari la loterie în anul precedent. Cercetătorii au fost surprinşi să descopere că nivelurile de fericire ale ambelor grupuri erau practic identice.

Ideea greşită că evenimentele de viaţă importante dictează fericirea şi tristeţea ta sunt atât de răspândite încât psihologii au un nume pentru aceasta: prejudecată de impact. Realitatea este că fericirea bazată pe eveniment este trecătoare. Fericirea este sintetică - fie o creezi, fie nu o faci. Fericirea care durează este câştigată prin obiceiurile tale. Persoanele cu adevărat fericite au reuşit să-şi îmbunătăţească obiceiurile cu care îşi menţin bucuria în fiecare zi.

Iată care sunt obiceiurile pe care le au oamenii cu adevărat fericiţi şi vezi cum funcţionează la tine:

Au o mentalitate de creştere

Atitudinile fundamentale ale oamenilor intră într-una din cele două categorii: o mentalitate fixă sau o mentalitate de creştere. Cu o mentalitate fixă, crezi că eşti cine eşti şi că nu te mai poţi schimba. Acest lucru creează probleme atunci când eşti provocată, deoarece orice lucru care pare a fi mai mult decât poţi face te obligă să te simţi fără speranţă şi copleşită.

În schimb, oamenii cu o mentalitate de creştere cred că se pot schimba cu efort, reuşind să facă mai bine faţă dificultăţilor. Aceştia îi depăşesc, de asemenea, pe cei cu o mentalitate fixă, deoarece îmbrăţişează provocările, tratându-le ca oportunităţi de a învăţa ceva nou.

Fac un efort să fie fericiţi

Nimeni nu se trezeşte fericit în fiecare zi şi oamenii extrem de fericiţi nu fac excepţie. Doar lucrează la ea mai mult decât oricine altcineva. Ei ştiu cât de uşor este să te adaptezi într-o rutină în care nu-ţi monitorizezi emoţiile sau încearcă în mod activ să fie pozitivi şi fericiţi. Oamenii fericiţi îşi evaluează constant starea de spirit şi iau decizii cu privire la fericirea lor.

Îi ajută pe cei din jur

Prin ajutor nu îi faci fericiţi numai pe ei, ci şi pe tine te faci fericit. Ajutorul pe care-l oferi celor din jur provoacă o creştere a oxitocinei, a serotoninei şi a dopaminei, toţi fiind hormoni care generează o starea de bine. Într-un studiu realizat de Harvard, angajaţii care i-au ajutat pe ceilalţi colegi în diferite activităţi au fost de 10 ori mai concentraţi la locul de muncă şi au avut cu 40% mai multe şanse de a obţine o promovare. Acelaşi studiu a arătat că persoanele care au acordat în mod constant asistenţă socială au simţi fericire în momente de stres ridicat. Atâta timp cât o persoană nu este suprasolicitată, ajutorul oferit are o influenţă pozitivă asupra stării de spirit.

Au discuţii profunde

Oamenii fericiţi ştiu că fericirea şi conversaţia merg mână în mână. Evită bârfa, vorbesc puţin şi nu îi judeca pe ceilalţi. În schimb, ei se concentrează asupra interacţiunilor semnificative. Poartă discuţii cu ceilalţi la un nivel mai profund, deoarece ştiu că acest lucru îi ajută să se simtă mai bine, construiesc o legătură emoţională şi este un mod interesant de învăţare.

Dorm suficient

Somnul joacă un rol esenţial în modul în care ne simţim când ne trezim. Când dormi, creierul se încarcă, eliminând toxinele care se acumulează în timpul zilei ca produse secundare ale activităţii neuronale normale. Energia, atenţia şi memoria sunt reduse atunci când nu dormi suficient. Mai mult, deprivarea de somn provoacă o creştere a hormonului de stres. Pentru oamenii fericiţi somnul este o prioritate, pentru că ştiu că odihna este importantă şi că îi face să se simtă bine.

Au o gândire pozitivă

Toţi ne confruntăm cu probleme, cu evenimente nefericite, inclusiv oamenii fericiţi. În loc să se plângă despre cum ar fi putut să fie sau ar fi trebuit să fie lucrurile, persoanele fericite sunt recunoscătoare pentru tot ce li se întâmplă, bun sau rău. Ele găsesc o soluţie, rezolvă problema şi continuă. La ele nu există negativismul şi pesimismul. Problema cu o atitudine pesimistă, în afară de efectele pe care le are asupra stării de spirit, este că devine o profeţie de autoîmplinire; dacă te aştepţi la lucruri rele, este foarte probabil să experimentezi numai evenimente negative. Gândurile pesimiste sunt greu de şters până când nu este recunoscut cât de ilogice sunt. Alege să priveşti totul cu pozitivism şi vei vedea că lucrurile nu sunt aşa de rele precum par.



Recente

Mesaje text, relatie, foto shutterstock jpg
3 semne ca ai anxietate relaționala  Sursa foto Shutterstock 2002193720 jpg
autosugestie jpg
Regula 333 sau metoda care te ajută să scapi de anxietate, foto shutterstock jpg
trezitul devreme si starea de spirit, foto shutterstock jpg
Cele mai ascunse secrete ale zodiilor, shutterstock  jpg
Gesturi care lasa celorlalti o impresie proasta  Sursa foto Shutterstock jpg
anxietate shutterstock 1418979635 jpg
Reguli de bune maniere care sunt frecvent încălcate, foto shutterstock jpg
Bomboane jpg
Cum sa faci ca afacerea ta sa conteze 3 strategii pentru succes jpg
semnificatia zilei de nastere foto shutterstock 2031304499 jpg
rugaciuni pentru casnicie trainica shutterstock 178817489 jpg
shutterstock 1647140854 jpg
1 inaltarea sfintei cruci jpg jpeg
concediere   office g1090d99cf 1280 png
fidelitate jpg
Test de personalitate jpg
dinti de aur jpg
menstruatie jpg