Astenia, bat-o vina!

1 astenie de toamna jpg jpeg

Când zilele se scurtează şi soarele devine mai zgârcit la vedere, iar frigul se instalează, devenim mai somnolente, mai obosite şi mai sensibile în faţa stresului. Deşi retrăim în fiecare an aceste stări, am vrea să găsim din timp soluţiile pentru ca astenia de toamnă să nu ne mai afecteze şi anul acesta.

Astenia de toamnă se manifestă prin lipsă de energie, prin schimbare uşoară a dispoziţiei şi printr-o stare permanentă de oboseală. Dificultăţile de concentrare, lipsa poftei de mâncare şi somnolenţa din timpul zilei sunt, şi ele, indicii ale asteniei de toamnă. Manifestările pot fi resimţite la orice vârstă, însă copiii şi persoanele în vârstă sunt cele mai afectate.

Lipsa de lumină naturală, printre cauze

Deşi nu se cunosc cauzele exacte ale asteniei de toamnă, specialiştii dau vina pe lipsa de lumină naturală. Astfel, trecerea de la sezonul cald la cel rece are un impact puternic asupra organismului, deoarece datorită scurtării zilelor şi a scăderii intensităţii şi duratei luminii, ceasul biologic se dereglează.

Fă plimbări în natură!

Relaxarea şi somnul de bună calitate te pot ajuta să faci faţă asteniei de toamnă. În timpul nopţii, creierul produce melatonină, un hormon care reglează tensiunea arterială, menţine temperatura corpului şi te ajută să ai un somn odihnitor. Iar dacă nu poţi să adormi, un pahar de lapte cald, îndulcit cu miere, poate face minuni! Laptele este bogat în proteine care conţin triptofan, un aminoacid esenţial care are un efect calmant asupra creierului, inducând o stare de relaxare. În schimb, evită consumul de ceai, cafea şi băuturi acidulate, mai ales spre seară. Iar dacă te simţi obosită şi lipsită de vlagă, încearcă să petreci cât mai mult timp în aer liber. Astfel, activităţile sportive, o vacanţă la munte sau ieşirile cu prietenii sunt indicate pentru a ţine astenia la distanţă.

Consumă alimente bogate în vitamine

O altă cauză importantă a apariţiei asteniei este alimentaţia dezechilibrată, adesea săracă în nutrienţi. Meniul zilnic trebuie să conţină alimente bogate în vitamine, minerale, carbohidraţi şi proteine slabe. Astfel, lintea, ciupercile, dovleacul, prunele, strugurii şi nucile sunt indicate în acest sezon. Aromaterapia, de asemenea, este un mod natural excelent de autostimulare.

Valentina Roşca, medic specialist medicină de familie şi pediatrie. Competenţă în homeopatie, fitoterapie şi ecografie generală

Pentru a preveni astenia, încercaţi să petreceţi cât mai mult timp afară, adaptaţi o dietă echilibrată, cu multe minerale şi vitamine (varză, ceapă, usturoi, ardei iute) şi faceţi, aproximativ 30 de minute, exerciţii fizice, de trei ori pe săptămână. Seara, înainte de culcare, consumaţi o cană de ceai de sunătoare cu o linguriţă de miere. De asemenea, puteţi încerca şi remediile homeopatice.

Sursă imagine: www.ameli.fr



Recente

sampon uscat profesional xpertbeauty jpg
manichiura oja semipermanenta jpg
cadou oferit de femeie jpg
Esti friguros Afla care sunt cele mai bune alimente în sezonul rece  Sursa imagine Pixabay jpg
alimente congelate  jpg
Ce să faci și ce să nu faci înainte de programarea la medic  jpg
shutterstock 1494529091 jpg
model anul 2021  sursa   Instagram jpg
close up beautiful woman wearing necklace pearl bracelet jpg
exercitii pentru posterior shutterstock 481861576 jpg
Planifica ti vacanta de vara din timp jpg
curatenie jpg
Insula Queimada, din Brazilia jpg
foto  jpg
Ce stiluri de design interior sunt in tendinte pentru amenajarea bucatariei jpg
Cum sa ti mentii urechile curate in mod corect  Sursa imagine shutterstock 1689079585 jpg
2 jpg
haine pentru doamnele cu parul carunt jpg
Efectele secundare ale pastilele pentru somn jpg
Regina adâncurilor, scufundări  sursa   Shutterstock jpg