Faci asta zilnic fără să ştii că îţi ia ani din viaţă

Lucrezi într-un birou sau de acasă? Cercetările sugerează că rişti să te îmbolnăveşti dacă deprinzi un anumit obicei.

image

Petreci ore în șir la birou, cu ochii în calculator şi fără să iei pauze? Dacă aceasta se repetă multe zile în şir, probabil că te confrunți cu dureri de spate și rigiditate. Un raport publicat de „JAMA Cardiology‟ a dezvăluit modul în care a afectat statul mult timp în șezut pe oameni din 21 de țări. Deși acest studiu este unul dintre cele mai importante pe această temă, nu este primul care dezvăluie efectele unui stil de viață sedentar. Studiile publicate în ultimul deceniu au dezvăluit că a sta pe scaun pentru perioade lungi de timp în fiecare zi, fără pauze poate accelera procesul de îmbătrânire în mai multe moduri.

Locurile de muncă remote au crescut rata de sedentarism

Joburile de birou au reprezentat întotdeauna o provocare pentru cei care se mobilizează cu greu să facă sport frecvent. Cum lucrul de acasă a devenit ceva obişnuit în ultimii câțiva ani odată cu debutul pandemiei de covid-19, ceea ce i-a făcut pe mulţi mai sedentari.

Studiul JAMA Cardiology a constatat că aceia care au stat între șase și opt ore pe zi fără să se ridice au avut un risc mai mare de a face boli de inimă comparativ cu persoanele care stau aşezaţi mai puțin de patru ore pe zi.

Vezi şi: Obiceiuri care îţi pun sănătatea în pericol

O mulțime de alte cercetări au ajuns la concluzii similare. Unul apărut în “The American Journal of Preventive Medicine” a arătat că perioadele mai lungi de stat la birou zilnic au fost asociate cu un risc crescut de diabet şi boli cardiovasculare. Şi Clinica Mayo, un centru medical american, avertizează că petrecerea unei perioade lungi de timp pe scaun, fără a face mișcare, creşte riscul de hipertensiune arterială, obezitate, hiperglicemie şi favorizează acumularea de grăsime viscerală, tipul de grăsime din jurul organelor abdominale.

Atenţie!

Cei care lucrează la birou mai mult de opt ore pe zi fără activitate fizică au riscuri la fel de mari de a se îmbolnăvi precum cei care fumează sau sunt supraponderali.

Încearcă să te mişti zilnic cât mai des

Poţi combate efectele lucrului la birou ore în şir prin conştientizarea necesităţii de a face mişcare. În urma unui studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Cambridge s-a constatat că aproximativ o oră de exerciții fizice de intensitate moderată făcute zilnic (plimbare în ritm alert, plimbare cu bicicleta) poate elimina efectele şederii pe scaun la birou printre care se numără şi îmbătrânirea prematură.

Citeşte şi: Obiceiuri de la birou care te pot îmbolnăvi

Dacă lucrezi într-un birou sau de acasă, încearcă să faci o plimbare de dimineață sau una seara, după cină. Atunci când ai opțiunea de a urca scările, evită să iei liftul. De asemenea, încearcă să te ridici puţin şi să faci câţiva paşi la fiecare una-două ore de lucru.

FOTO: Pixabay



Recente

shutterstock 1494529091 jpg
model anul 2021  sursa   Instagram jpg
close up beautiful woman wearing necklace pearl bracelet jpg
exercitii pentru posterior shutterstock 481861576 jpg
Planifica ti vacanta de vara din timp jpg
curatenie jpg
Insula Queimada, din Brazilia jpg
foto  jpg
Ce stiluri de design interior sunt in tendinte pentru amenajarea bucatariei jpg
Cum sa ti mentii urechile curate in mod corect  Sursa imagine shutterstock 1689079585 jpg
2 jpg
haine pentru doamnele cu parul carunt jpg
Efectele secundare ale pastilele pentru somn jpg
Regina adâncurilor, scufundări  sursa   Shutterstock jpg
otet jpg
Click! pofta buna jpg
Cele mai bune alimente pentru rinichi  jpg
Maini tinand un pahar cu apa jpeg
haine  jpg
pliculețul de ceai  sursa   Shutterstock jpg