Cum să­-ţi întăreşti imunitatea în mod natural? Curele cu preparate din plante medicinale îţi vin în ajutor

1 shutterstock 1681295365 jpg jpeg

Fie că te confrunţi adesea cu răceli, fie că pur şi simplu vrei să rămâi sănătos în sezonul rece, este crucial să-ţi menţii un bun sistem imunitar. Acesta este responsabil pentru prevenirea şi combaterea infecţiilor de tot felul, iar atunci când este puternic, ai toate şansele să eviţi îmbolnăvirile sau să treci mai uşor printr-o boală.

Este important să reţii că nu te poţi baza exclusiv pe plante pentru a combate bolile. Pentru a avea un sistem imunitar puternic, trebuie să-ţi acoperi necesarul zilnic de vitamine, să mănânci sănătos, să dormi bine şi să faci mişcare. Cel mai bun mod de a-ţi reduce riscul de îmbolnăvire este să te speli frecvent pe mâini şi să eviţi contactul cu persoanele care ar putea fi bolnave. Pe lângă aceste practici recomandate, unele plante medicinale pot avea efecte benefice de stimulare a sistemul imunitar.

Ia pulbere de isop timp de 2 săptămâni

Când răceşti foarte des este semn că ai nevoie de mai multe substanţe care acţionează ca antioxidante şi chiar antibiotic, cum sunt flavonoidele care atacă virusurile şi bacteriile patogene. Isopul este o sursă bună de flavonoide, descongestionează mucoasa nazală, creşte imunitatea şi te ţine departe de infecţii. Foloseşte-l cu sub formă de infuzie sau pulbere pe o durată de 2 săptămâni. În fiecare zi, de 2-3 ori, ia o jumătate de linguriţă rasă de pulbere de isop, pe stomacul gol, cu puţină apă. Dacă preferi mai mult variant infuziei de isop, bea câte 2 căni de infuzie preparată dintr-o linguriţă de plantă şi o cană cu apă clocotită.

5 zile la rând, bea sirop de cimbrişor

Sunt de ajuns 3 linguri de sirop de cimbrişor sau 2-3 căni de ceai de cimbrişor pe zi, preparat din o linguriţă de plantă la o cană cu apă clocotită. Indiferent de varianta aleasă, ar fi ideal să apelezi la ea cu o jumătate de oră înainte de masă, ca să acţioneze mai bine.

Acest sirop te ajută să ai un organism mai rezistent la bolile de sezon şi să faci faţă cu brio frigului şi schimbărilor de mediu. Are efect antibacterian, antiviral, dar şi expectorant, fiind cunoscută şi pentru calitatea de a alunga tusea sâcâitoare.

Cura cu tinctură de soc negru

Tinctura de soc negru are efect antiinflamator şi antimicrobian, ceea ce o face perfectă în lupta cu virusurile şi bacteriile. În perioadele în care răcelile sau alte boli respiratorii îţi dau de furcă, e indicat să iei câte 15 de picături de tinctură, de 2 ori pe zi, cu puţină apă, între mese, de preferat dimineaţa şi seara. Este recomandat să ţii o cură de 2 luni pentru ca organismul să se refacă.

Frunzele şi florile de soc negru sunt bune pentru stimularea imunităţii în caz de răceli repetate. Sunt surse de vitamine, A, B, C, dar şi flavonoide, substanţe cu efect antiinflamator, Ameliorează simptomele infecţiilor apărute la nivelul căilor respiratorii. În plus, ajută la eliminarea toxinelor prin transpiraţie.

Ia mai des ceai de sovârf

Flavonoidele şi vitaminele A şi C fac din sovârf un combatant redutabil contra bacteriilor patogene, ciupercilor care provoacă infecţii şi paraziţilor. Pentru a prepara un ceai de sovârf, pui 200 ml de apă clocotită peste o linguriţă de plantă.

Pentru a-ţi spori imunitatea, este indicat să-l bei de 2-3 ori pe zi, între mese. Are şi effect expectorant. Uleiul eteric de sovârf poate fi folosit sub formă de inhalaţii în cazul infecţiilor respiratorii. Pui 8 picături într-un vas cu apă fiartă. Îţi acoperi capul cu un prosop şi, stând deasupa vasului, inhalezi aburii degajaţi.

Tinctura de ienupăr se ia 6 săptămâni

O cură de o lună şi jumătate cu tinctură de ienupăr poate fi utilă în perioada de tratare a infecţiilor urinare şi pentru stimularea imunităţii la nivelul vezicii urinare şi a rinichilor. Este eficient şi pentru întărirea sistemului respirator. De 3 ori pe zi, pe stomacul gol, bei câte o linguriţă de tinctură cu o jumătate de pahar cu apă.

FOTO: Shutterstock



Recente

durere in gat jpg
Tu iti  asiguri suficienta Vitamina D iarna  Sursa imagine Pixabay jpg
animal care doarme  sursa   Shutterstock jpg
Paturile ponderate stimuleaza melatonina  Sursa imagine shutterstock 751827643 jpg
dinți, zâmbet  sursa   shutterstock jpg
ClickPentruFemei (1) (10) jpg
Ce simptome da boala streptococica  Sursa imagine shutterstock 2178458807 jpg
vinuri medicinale shutterstock 459282892 jpg
clickpentrufemei jpg
mamă alergică la copil  sursa   Shutterstock jpg
planta de gradina iarna jpg
Bebelus care plange  jpg
vitamina D jpg
Filme de Craciun de evitat cand esti cu copiii  Sursa imagine shutterstock 1868925283 jpg
sampon uscat profesional xpertbeauty jpg
manichiura oja semipermanenta jpg
cadou oferit de femeie jpg
Esti friguros Afla care sunt cele mai bune alimente în sezonul rece  Sursa imagine Pixabay jpg
alimente congelate  jpg
Ce să faci și ce să nu faci înainte de programarea la medic  jpg