E scris în ADN-ul tău. Când vei avea copii?

1 71849 original jpg jpeg

O mulţime de factori contribuie la venirea pe lume a unui copil şi vârsta la care mama îl concepe: statutul relaţiei în care se află mama, cariera ei, situaţia socio-economică a familiei, mediul cultural şi alegerea personală a mamei, pentru a numi doar câteva dintre ele.

Ce spun studiile

Un nou studiu sugerează că genetica poate juca,de asemenea,un rol semnificativîn conceperea unui copil. În unele cazuri,spun cercetătorii,ADN-ul femeii ar putea indica momentul în care va avea copii şi vârsta la care-i va naşte.

Studiul,condus de oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Oxford,arată că există 12 regiuni ale genomului uman care par să aibă influenţă asupra comportamentului reproductiv. Despre două dintre ele se ştie dejacă sunt implicate în activitatea sexuală,spun autorii,dar 10 dintre ele nu au fost recunoscute.

Descoperirile vin în ajutorul medicilor

„Pentru prima dată,ştim că unele zone ale AND-ului sunt legate de comportamentul reproductiv",a declarat autorul principal,dr. Melinda Mills,profesor de sociologie la Colegiul Nuffield din Oxford,într-un comunicat de presă. „De exemplu,am constatat că femeile care devin mai târziu mame au,de asemenea,coduri ADN asociate cu un debut întârziat al menstruaţiei,dar şi cu instalarea menopauzei la o vârstă mai înaintată”.

Mills spune că aceste descoperiri ar putea permite medicilor şi specialiştilor să personalizeze sfaturile pentru potenţialii părinţi,în ceea ce priveşte fertilitatea. Într-o zi,poate fi posibil să se utilizeze aceste informaţii,astfel încât medicii să răspundă la întrebarea:„Cât de mult mai trebuie să aştept până pot avea un copil?”.

Genetica nu scrie toată povestea

Mai multe dintre variantele identificate în cadrul studiului par a fi legate de procese biologice (cum ar fi producerea de hormoni foliculostimulanţi la femei şi dezvoltarea spermei la bărbaţi) sau starea de sănătate (cum ar fi endometrioza şi sindromul ovarului polichistic),care pot afecta fertilitatea. Autorii spun că descoperirile privind aceşti factori genetici ar putea ajuta,de asemenea,la eficientizarea procedurilor,cum ar fi fertilizarea in vitro,care poate fi costisitoare şi invazivă,şi care nu funcţionează întotdeauna.

Desigur,genetica nu spune întreaga poveste. Oricine poate luat decizii conştiente cu privire la posibilitatea de a face copii. Cercetătorii au stabilit că aceste variante influenţează doar în mică parte momentul în care bărbaţii şi femeile au primul lor copil.

Tu iti  asiguri suficienta Vitamina D iarna  Sursa imagine Pixabay jpg