Vitamine esenţiale de care ai nevoie zilnic

1 65445 original jpg jpeg

Organismul are nevoie de numeroase vitamine şi minerale pentru a funcţiona optim. Lipsa acestora creşte riscul apariţiei multor afecţiuni. Iată care sunt cele mai importante vitamine care te ajută să fii în formă maximă!

Vitamina A

Este o vitamină necesară pentru vedere,întărirea imunităţii. În plus,aceasta este bună pentru piele şi pentru sănătatea sistemului reproducător. Vitamina Aajută,de asemenea,inima,plămânii,rinichii şi alte organe să funcţioneze corect. O găseşti în fructe şi legume,cum sunt cartofii dulci,morcovii,pepenele galben,dovleacul,caisele uscate,mango şi varza.

Doză zilnică recomandată:2.300-4.300 de unităţi internaţionale (UI)

Complexul B de vitamine

Acestea ajută la funcţionarea glandelor suprarenale,la menţinerea sistemului nervos sănătos şi au un rol important în metabolism.

Vitamina B6:o găseşti în drojdia de bere,banane,leguminoase,legume,seminţe de floarea-soarelui şi în unele produse de origine animală,cum sunt brânza şi ouăle.

1,3-1,7 mg

Vitamina B9:numită şi acid folic se găseşte în verdeţuri,spanac,broccoli,fasole,mazăre,lămâi,banane şi pepeni.

400 micrograme (mcg);600 mcg pentru femeile însărcinate

Vitamina B12:  se găseşte în carne,peşte,ouă,precum şi în produsele lactate

2,4 micrograme

Vitamina C

Ajută la prevenirea stresului oxidativ. De asemenea,întăreşte imunitatea,ajută la vindecarea rănilor şi la scăderea colesterolului,reducerea riscului apariţiei bolilor de inimă şi a accidentului vascular cerebral,combaterea efectelor stresului şi reglementarea nivelului de zahăr din sânge.

Vitamina Cse găseşte în abundenţă în căpşuni şi portocale.

Doza zilnică recomandată:75 -90 miligrame (mg)

Vitamina D

Ajută la absorbţia calciului în organism şi joacă un rol important în dezvoltarea muscultaturii. Nervii au nevoie de  vitamina D pentru a transporta mesajele spre creier şi sistemul imunitar are nevoie de aceasta  pentru a lupta împotriva bacteriilor şi a virusurilor. Împreună cu calciul,vitamina D ajută la protejarea adulţii de osteoporoză. Singurele două surse sigure de vitamina D sunt soarele şi suplimentele.

până la 2.000 de unităţi internaţionale

Vitamina E

Este un antioxidant puternic care ajută la întărirea imunităţii şi la vindecarea rănilor. Vitamina E în exces poate creşte riscul de cancer de prostată aşa că este cel mai bine să o obţii din alimente şi nu din suplimente. Vitamina E se găseşte în nucile crude şi în seminţe,cum sunt migdalele şi seminţele de floarea-soarelui,precum şi în germenii de grâu,avocado,broccoli şi verdeţuri,cum sunt varza şi spanacul.

8-10 mg



Recente

Beneficiile și efectele negative ale soarelui asupra corpului jpg
Un zâmbet de milioane costă foarte puțin dar îți poate oferi foarte multe jpg
Fulgi sau lapte de ovaz in cafea  Sursa foto Shutterstock 1453749629 jpg
Tăierea părului îl face să crească mai repede  Shutterstock  jpg
a muri de bătrânețe  sursa foto   Shutterstock jpg
reflexoterapie palmara ok shutterstock 1270690045 jpg
Ce spune despre sanatatea ta culoarea menstruatiei  Sursa foto Shutterstock 2204663437 jpg
Obiecte toxice, potpourri, shutterstock jpg
Caini care se adapteaza usor la apartament, foto shutterstock jpg
Atentie la cheagurile de sange  Sursa foto Shutterstock jpg
clickpentrufemei screen post folBYP0ED0k unsplash jpg
foto caravana 2021 jpeg
slabesti dieta este importanta jpg
3 buchete de mireasă ce vor continua să fie populare și în 2023 jpg
De ce te prind serialele așa de tare Afla care sunt tehnicile de marketing care te fac să ți pierzi nopțile de dragul narațiunii preferate! jpg
Ai nevoie de un nou televizor în living room  Îți spunem noi cum să l alegi! jpg
Top 4 iphone hacks pe care nu le știai, dar de care ai nevoie jpg
Photo 1 @siora18 Unsplash jpg
Topuri și cămăși de damă care se potrivesc formelor mai rotunde jpg
Cum să alegi și să asortezi cizmele de toamnă perfecte jpg