4 sfaturi utile pentru a asigura succesul pensiunii tale

De-a lungul anilor, industria hotelieră a fost marcată de apariția mai multor tipuri de furnizori de servicii de cazare. Unii dintre aceștia au reușit să aibă un impact pozitiv semnificativ asupra vizitatorilor, precum și asupra industriei, iar aici putem menționa fără ezitare pensiunile. 

image

În zilele noastre, tot mai mulți turiști sunt în căutarea unor locuri de cazare ce inspiră un aer familial, totul în timp ce se bucură de serviciile unui hotel, la prețuri accesibile. Din acest motiv, popularitatea pensiunilor a crescut considerabil în rândul călătorilor, devenind astfel o afacere prosperă și profitabilă. Reușita, însă, nu vine de la sine, de aceea în acest articol vei afla câteva strategii menite să te diferențieze de competitori.

Iată care sunt elementele cheie în administrarea unei pensiuni de succes

1. Analizează cu atenție piața și competitorii

Ca în orice altă industrie, concurența poate fi dură. Așadar, dacă intenționezi să înființezi o pensiune, este indicat să efectuezi o analiză aprofundată a competitorilor și a pieței. Aceasta te va ajuta să determini punctele forte și punctele slabe ale pensiunilor concurente, ceea ce îți va permite să elaborezi propria ta strategie de marketing pentru a atrage o nouă clientelă. În plus, nu strică niciodată să fii la curent cu ultimele tendințe.

2. Promovează o afacere sustenabilă

Turismul sustenabil nu constituie doar o modă trecătoare, ci devine rapid o prioritate – sau chiar un imperativ moral – pentru întreprinderile hoteliere din întreaga lume. Pentru a te asigura că afacerea ta respectă standardele ecologice în vigoare, trebuie să ai în vedere aspecte precum reducerea consumului de apă (încurajează oaspeții să fie atenți la utilizarea apei, instalează cabine de duș în locul căzilor), reciclarea selectivă, eliminarea plasticului, conservarea energiei etc. Dacă pensiunea ta oferă și servicii de alimentație, precum mic dejun inclus, poți începe prin a folosi ambalaje ecologice. Ți le poți procura de la furnizori de încredere precum Evamar.ro, unde poți achiziționa pungi de hârtie personalizate, tacâmuri, boluri pentru salate, supe și multe altele.

3. Încurajează-ți oaspeții să lase o recenzie

Recenziile online pot fi pozitive, sau negative, însă acest lucru nu înseamnă că trebuie să le eviți pe cât posibil. Atunci când o persoană caută informații despre pensiunea ta, lipsa recenziilor poate fi chiar mai rea decât o recenzie proastă. Încurajează oaspeții să lase un comentariu oferindu-le o carte de vizită sau trimițându-le un e-mail după check-out, care să includă linkul paginii unde pot posta recenzia. Poți folosi și un mic „stimulent” în acest sens, cum ar fi o reducere la următorul sejur sau un voucher pentru o atracție turistică din zonă.

4. Investește în ultimele tehnologii

Tehnologia se află în prim-planul oricărei industrii, iar cea hotelieră nu face excepție. Fie că este vorba de un hotel sau de o pensiune, integrarea unui sistem digitalizat te poate ajuta să crești profitul afacerii tale, să-ți ușurezi munca și să oferi o experiență plăcută oaspeților tăi. 

Aici putem menționa mai multe îmbunătățiri, în funcție de bugetul și obiectivele tale, cum ar fi folosirea unui sistem de administrare a proprietății (pentru rezervări, prețuri etc.), un motor de căutare hotelier, un chioșc cu autoservire pentru comandarea alimentelor, plăți contactless etc.

Principalul tău obiectiv trebuie să fie întotdeauna confortul și bunăstarea oaspeților pe parcursul șederii. Odată ce oferi servicii excelente de alimentație, curățenie și ești atent la nevoile vizitatorilor, sunt șanse mari ca aceștia să se întoarcă și, de ce nu, să recomande pensiunea ta cunoștințelor.

Sursa foto: Pexels.com