Cele mai eficiente metode pentru învăţarea limbii engleze

1 53067 original jpg jpeg

În primii ani de viaţă se pun bazele vorbirii şi se structurează gândirea. De aceea, specialiştii recomandă ca învăţarea unei limbi străine să se realizeze cat mai timpuriu, acest proces fiind şi un bun stimulator al creativităţii.

Cea mai bună perioadă pentru învăţarea limbii engleze este înainte de 12 ani,când creierul are capacitatea de a asimila cu multă uşurinţă informaţiile. Studii de specialitate arată că învăţarea unei limbi străine este recomandată chiar înainte de vârsta de 3 ani,când limba se asimilează natural,asemenea limbii materne. Vârsta precoce nu este însă suficientă,trebuie ţinut cont şi de faptul că fiecare copil are abilităţi diferite,iar abordarea învăţării trebuie adaptată în funcţie de talentele şi aptitudinile lui.

Tehnici moderne şi interactive,adaptate fiecărui copil

Oamenii sunt înzestraţi cu aptitudini diferite sau cu combinaţii ale acestora,care le influenţează modul de a învăţa. Tot ceea ce trebuie să facem este să le recunoaştem pentru a îmbunătăţi procesul de învăţare,potrivit cercetătorilor de la Universitatea Harvard.

De exemplu,unii copii au darul imaginilor şi le este mai uşor să înveţe limba engleză cu ajutorul desenelor sau al cărţilor cu diagrame. Pentru cei care au darul logicii şi bucuria de a descoperii lucruri noi cu ajutorul jocurilor de gândire,cea mai bună abordare ar putea fi prin puzzle-uri sau alte jocuri de inteligentă.

Asimilarea informaţiilor se realizează prin intermediul celor 5 simţuri şi prin acţiune. Această capacitate se dezvoltă în cea mai mare parte la vârste fragede,de până la 12 ani,motiv pentru care în această perioadă aceste modalităţi de informare trebuie stimulate cat mai mult. Teatrul,prezentarea elementelor noi cu ajutorul fotografiilor şi a sunetelor,a jocurilor amuzante,relaxate,cântecele şi dansurile pot avea aşadar rolul principal în învăţarea limbii engleze.

Planul emoţional şi relaţia cu profesorul sunt decisive

Învăţarea trebuie să devină o plăcere pentru că partea afectivă joacă rolul cel mai important la această vârstă. Copiii nu învaţă o limba străină pentru că le va folosi mai târziu,ci pentru că îşi iubesc profesorii şi ora este amuzantă. De aceea relaţia cu profesorii trebuie să fie caldă şi apropiată,să se simtă mereu apreciaţi şi încurajaţi şi chiar să vadă în cei care îi învaţă un prieten.

Aceasta este metoda de învăţare abordată la Shakespeare School,centru bucureştean de învăţare a  limbii engleze. Profesorii de aici adaptează atmosfera din clasă şi activităţile,astfel încât ele să răspundă intereselor şi aptitudinilor fiecărui copil în parte şi încearcă să ofere un cadru cat mai plăcut de învăţare prin care să transmită pasiunea şi dragostea pentru limba engleză.

5a204e0da197cfa713f354a599cc8368 jpg jpeg

“Este esenţial pentru asimilarea unei limbi străine ca lecţiile să fie atractive,iar progresul să fie vizibil pentru cursanţi. Pentru a motiva cat mai mult copiii,urmărim ca toate cursurile noastre să aibă o miză la final sau un rezultat pe care ei să îl conştientizeze. Prin mici competiţii şi jocuri de rol,le dezvoltăm spiritul competitiv,iar cei mici învaţă limba engleză într-un mod distractiv,sunt mândri de realizările lor şi sunt motivaţi să îşi depaseaca nivelul actual. Un alt avantaj al acestei metode este că îşi îmbunătăţesc în acelaşi timp şi abilităţile de lucru în echipă şi creativitatea.”,explică Prof. Nicoleta Dinescu,director academic la Shakespeare School.

Engleza devine o joacă de copil cu ajutorul personajelor din cărţi

Pentru copiii cu darul cuvintelor,care îndrăgesc să comunice des şi sunt fascinaţi de cărţi,acestea sunt prima soluţie venită în ajutorul lor pentru a învăţa limba engleză. Dar cărţile pot fi o opţiune foarte potrivită şi pentru copiii care au alte tipuri de aptitudini mai dezvoltate. O carte de limba engleză trebuie să fie,la fel ca metodele de predare din cadrul orelor de curs de de la Shakespeare School,o invitaţie la joc,un prilej de a învăţa lucruri noi într-un mod distractiv. De aceea,personajele cărţii sunt foarte importante:dacă cei mici ajung să îndrăgească personajele,vor dori să se implice în povestea lor,să comunice asemenea lor,în limba engleză.

5f224390e87181660fe9b68661f3fca8 jpg jpeg

Acesta este şi scopul celei mai noi apariţii editoriale a Shakespeare School-„Ziggy &Zaggy – Adventures în Englishland”. Ziggy,veveriţa cea isteaţă şi Zaggy,castorul cel ghiduş îi invită pe copii să descopere universul plin de aventuri al limbii engleze. Personajele sunt cunoscute copiilor încă din 2011,din cadrul emisiunii omonime de la Radio Itsy Bitsy. Cartea reprezintă o continuare a poveştilor prezentate la radio şi o completare la metoda de învăţare prin ascultare şi repetare.

Personajele din „Ziggy &Zaggy – Adventures în Englishland” prezintă bilingv (în română şi engleză) cuvinte noi,în timp ce călătoresc în diverse locuri interesante,merg la cumpărături,la circ,la şcoală şi  vizitează cele mai frumoase obiective din Regat. Această abordare bilingvă îi conferă copilului independenţă,nefiind neapărat  necesară prezenţa adultului pentru ca acesta să desluşească aventurile  celor două personaje. Nu numai că va deveni autonom în învăţare,dar această abordare îi dă copilului încredere în sine şi sentimentul că limba engleză este plăcută şi uşor de înţeles.