Iată câteva dintre motivele pentru care trebuie să mănânci somon pentru a îmbunătăţi starea de sănătate:

Previne afecţiunile cardiovasculare

Somonul este sursă bogată de acizi graşi Omega-3, substanţe nutritive care scad nivelul de trigliceride prin reducerea nivelurilor de colesterol rău (LDL). În plus, este redus riscul de formare a plăcilor, de apariţie a afecţiunilor cardiovasculare şi accidentului vascular cerebral.

Accelerează procesul de pierdere în greutate

Pe lângă acizii graşi Omega-3, somonul conţin şi o cantitate mare de proteine. Ambele substanţe nutritive au un efect asupra procentului de grăsime corporală. Proteinele sunt greu de digerat şi, prin urmare, oferă săţietate pentru o durată mai lungă, făcându-te să mânânci mai puţin. Acizii graşi Omega-3 stimulează metabolismul, suprimă apetitul şi reduc depunerea de grăsime prin creşterea oxidării acidului gras. Aşadar, te poţi menţine în formă prin consumul de somon, mai ales dacă este bine gătit.

Îmbunătăţeşte funcţia cerebrală

Acizii graşi Omega-3 prezenţi în somon sunt necesari pentru funcţiile creierului. Aceşti acizi graşi polinesaturaţi sunt neuroprotectori naturali, care stimulează buna funcţionare a celulelor cerebrale, prevenind afecţiunile degenerative. Mănâncă somon măcar o dată pe săptămână.

Previne afecţiunile oculare

Somonul este considerat ”alimentul rege” când vine vorba de sănătatea ochilor. Datorită cantităţii mari de acizi graşi Omega-3, prin consumul de somon este redus riscul de cataractă şi degenerescenţă maculară, datorită cantităţii mari de acizi graşi Omega-3.

Combate pierderea părului

Complexul de vitamine B, proteinele, fierul şi acizii graşi prezenţi în somon sunt substanţe nutritive esenţiale pentru sănătatea părului, hrănind firele de păr de la rădăcină şi prevenind astfel pierdea lor. Aşadar, cu cât mănânci mai mult somonul cu atât mai mult ai grijă de felul în care arată podoaba capilară. În plus, cea care se bucură de aceste beneficii este şi pielea.


Credit foto: www.greatist.com