4 soluții pentru a gestiona eficient stresul de la birou

Orice persoană care a lucrat s-a confruntat, la un moment dat, cu stresul profesional. Orice loc de muncă poate implica o doză de stres chiar și atunci când faci ceea ce îți place.

image

Pe termen scurt, stresul apare atunci când simți presiunea deadline-ului, însă atunci când stresul la job devine cronic, pot apărea efecte neplăcute atât asupra sănătății fizice, cât și emoționale sau psihice. Nu poți evita mereu stresul la job, dar poți lua măsuri pentru a-l gestiona în mod eficient.

1. Asigură-te că ești într-un mediu de lucru care încurajează echilibrul dintre viața personală și cea profesională

În zilele noastre, este important ca jobul să ofere un mediu de dezvoltare sănătos care să nu ne afecteze starea de sănătate. Există firme și spații de lucru care încurajează echilibrul dintre viața profesională și cea personală. Locurile de relaxare, sălile de sport, interacțiunile cu colegii după job ajută la crearea unui mediu optim atât pentru firmă, cât și pentru tine ca angajat.

2. Plimbările scurte în natură te pot ajuta să te deconectezi de la job

O plimbare scurtă în natură te ajută să îți odihnești creierul, să te reîncarci cu forțe proaspete și să te relaxezi. Spațiile verzi îmbunătățesc starea de bine, reduc stresul și stimulează spiritul inovativ.

În mod ideal, lângă spațiul de birouri, ar trebui să existe parcuri și alte spații verzi care să îți permită să te deconectezi. Totuși, un studiu realizat de Genesis Property, compania dezvoltată de antreprenorul Liviu Tudor relevă că angajații români au nevoi de plimbări în natură (51%), participare la evenimente (31.5%) și interacțiuni sociale cu colegii (29,2%).

3. Ia-ți pauze scurte pe timpul zilei

Pauzele reprezintă o altă modalitate pentru a reduce stresul. Chiar și pauzele scurte în timpul programului de lucru te pot ajuta să scapi de oboseală. Omul nu este făcut pentru a munci 24/7, astfel că o modalitate la îndemână de a evita oboseala cronică și acumularea stresului este să iei pauze. Poți folosi tehnica Pomodoro. Aceasta presupune să iei o pauză de 5 minute după 25 de minute de muncă. După patru sesiuni de muncă, se ia o pauză mai lungă de 30 de minute.

Firmele pot oferi oportunități de a petrece pauzele. Unii angajatori își încurajează angajații să facă sport, să citească, prin amenajarea unor spații de lectură, să se relaxeze prin diverse jocuri, evenimente de socializare.

4. Sparge task-urile mari în task-uri mai mici

Odată ce îți împarți task-urile mai mari, îți oferi ocazia să respiri ușor. De exemplu, dacă trebuie să propui un plan de marketing pentru firma la care lucrezi, poți identifica pașii necesari pentru dezvoltarea sa.

Astfel, nu va mai trebui să aloci resurse importante pentru a-ți da seama ce urmează. Pentru fiecare task mic bifat, poți lua o pauză scurtă înainte de a trece la următorul.

Stresul la locul de muncă este, de cele mai multe ori, inevitabil. Înarmează-te cu metodele de gestionare a stresului de mai sus pentru a putea fi productiv fără a-ți sacrifica bunăstarea fizică, emoțională sau mintală.

Sursa foto: Shutterstock



Recente

shutterstock 1742654276 jpg
cuplu face calcule 2229856785 jpg
clickpentrufemei ro (19) jpg
Semne ca iti neglijezi sanatatea mintala  Sursa foto shutterstock 2200959479 jpg
shutterstock 1292534521 jpg
shutterstock 551342416 jpg
shutterstock 1010662003 jpg
shutterstock 2077653295 jpg
Taci pentru a evita conflictele  Sursa foto shutterstock 2253955075 jpg
Esti o persoana toxica fara sa stii  Sursa foto shutterstock 1389422705 jpg
Minciuni, obsesie și iluzia fericirii în cartea „Roșu murdar” png
shutterstock 373552009 jpg
shutterstock 2004352769 jpg
shutterstock 2349783369 jpg
shutterstock 2165936661 jpg
Test de personalitate  Esti diplomat sau direct  Sursa foto shutterstock 620872658 jpg
shutterstock 1823248277 jpg
Pierderea timpului are efecte benefice  Sursa foto shutterstock 1829531144 jpg
Ce inseamna acceptarea unui pahar cu apa la interviul de angajare  Sursa foto shutterstock 36868639 jpg
shutterstock 2471109131 jpg