4 soluții pentru a gestiona eficient stresul de la birou
Orice persoană care a lucrat s-a confruntat, la un moment dat, cu stresul profesional. Orice loc de muncă poate implica o doză de stres chiar și atunci când faci ceea ce îți place.
Pe termen scurt, stresul apare atunci când simți presiunea deadline-ului, însă atunci când stresul la job devine cronic, pot apărea efecte neplăcute atât asupra sănătății fizice, cât și emoționale sau psihice. Nu poți evita mereu stresul la job, dar poți lua măsuri pentru a-l gestiona în mod eficient.
1. Asigură-te că ești într-un mediu de lucru care încurajează echilibrul dintre viața personală și cea profesională
În zilele noastre, este important ca jobul să ofere un mediu de dezvoltare sănătos care să nu ne afecteze starea de sănătate. Există firme și spații de lucru care încurajează echilibrul dintre viața profesională și cea personală. Locurile de relaxare, sălile de sport, interacțiunile cu colegii după job ajută la crearea unui mediu optim atât pentru firmă, cât și pentru tine ca angajat.
2. Plimbările scurte în natură te pot ajuta să te deconectezi de la job
O plimbare scurtă în natură te ajută să îți odihnești creierul, să te reîncarci cu forțe proaspete și să te relaxezi. Spațiile verzi îmbunătățesc starea de bine, reduc stresul și stimulează spiritul inovativ.
În mod ideal, lângă spațiul de birouri, ar trebui să existe parcuri și alte spații verzi care să îți permită să te deconectezi. Totuși, un studiu realizat de Genesis Property, compania dezvoltată de antreprenorul Liviu Tudor relevă că angajații români au nevoi de plimbări în natură (51%), participare la evenimente (31.5%) și interacțiuni sociale cu colegii (29,2%).
3. Ia-ți pauze scurte pe timpul zilei
Pauzele reprezintă o altă modalitate pentru a reduce stresul. Chiar și pauzele scurte în timpul programului de lucru te pot ajuta să scapi de oboseală. Omul nu este făcut pentru a munci 24/7, astfel că o modalitate la îndemână de a evita oboseala cronică și acumularea stresului este să iei pauze. Poți folosi tehnica Pomodoro. Aceasta presupune să iei o pauză de 5 minute după 25 de minute de muncă. După patru sesiuni de muncă, se ia o pauză mai lungă de 30 de minute.
Firmele pot oferi oportunități de a petrece pauzele. Unii angajatori își încurajează angajații să facă sport, să citească, prin amenajarea unor spații de lectură, să se relaxeze prin diverse jocuri, evenimente de socializare.
4. Sparge task-urile mari în task-uri mai mici
Odată ce îți împarți task-urile mai mari, îți oferi ocazia să respiri ușor. De exemplu, dacă trebuie să propui un plan de marketing pentru firma la care lucrezi, poți identifica pașii necesari pentru dezvoltarea sa.
Astfel, nu va mai trebui să aloci resurse importante pentru a-ți da seama ce urmează. Pentru fiecare task mic bifat, poți lua o pauză scurtă înainte de a trece la următorul.
Stresul la locul de muncă este, de cele mai multe ori, inevitabil. Înarmează-te cu metodele de gestionare a stresului de mai sus pentru a putea fi productiv fără a-ți sacrifica bunăstarea fizică, emoțională sau mintală.
Sursa foto: Shutterstock