5 aspecte importante pentru a obține echilibrul între job și viața personală

Cum păstrezi echilibrul între viața personală și job? O întrebare atât de actuală, încât pare că știm cu toții răspunsul la ea. Într-o lume în continuă schimbare, liniștea de acasă și activitățile care nu au legătură cu munca de la birou sunt din ce în ce mai căutate.

image

Exercițiul este cu atât mai complex cu cât și mintea ar trebui, teoretic, să fie tot acasă, nu să rămână ancorată în task-urile de la birou. De aceea, poți apela la câteva trucuri simple, dar de eficiente, pentru a-ți relaxa mintea și a te deconecta de la provocările zilnice.

Impune-ți un program de somn

Se spune că, pentru a-ți stabili un obicei, este nevoie de 21 de zile. Așadar, dacă îți dorești cu adevărat, în 3 săptămâni poți construi o rutină care să îți fie de un real folos. În primul rând, în somn nu te vei mai gândi la atribuțiile de serviciu (din fericire) și, în al doilea rând, vei reuși să te odihnești și îți vei reface stocurile de energie. De aici provin o mai bună gândire analitică (rezolvi mai ușor problemele) și mai mult calm (iritabilitatea este greu de controlat când ești obosit). Bonus: somnul de frumusețe despre care tot auzim nu este un mit, ci de un real ajutor pentru a combate semnele oboselii de pe ten.

Află ce prevede legislația concediului medical și dă-i corpului tău o pauză, dacă ai nevoie

În situațiile deja presante, când organismul tău este epuizat și apar și probleme de sănătate fizică, una dintre cele mai importante lucruri de luat în calcul este o pauză. Concediul de odihnă este un drept pe care îl ai ca angajat, iar conform legislației, angajatorul nu te poate priva de el.

De asemenea, concediul medical este și acesta un drept pe care îl ai ca angajat și poți beneficia de el dacă oboseala își spune cuvântul și ți-a afectat sănătatea. În cazul în care, totuși, nu se impune un concediu acordat de medic (în România, abia în 2021 a început să se vorbească despre concediul medical pentru burnout, de exemplu), informează-te cu privire la ce variante ai pentru a te ocupa de sănătatea ta - de exemplu reducerea programului de lucru.

Fă-ți timp pentru un antrenament fizic rapid

„Minte sănătoasă în corp sănătos” - un principiu pe cât de adevărat, pe atât de neglijat. Un corp sănătos se simte excelent și dă randament mult mai bun și în situațiile de la serviciu. 15 minute de exerciții fizice cu care să îți începi ziua, câteva ture de alergare în jurul casei, o alergare ușoară prin parc sau în pădure pot face minuni pe plan fizic și mental.

Companiile care au înțeles cât de important este bunăstarea angajaților au, pe lângă spațiile amenajate special pentru relaxare, beneficii cum ar fi abonamentele la sală și activități de teambuilding care încurajează mișcarea.

Rezervă-ți timp pentru un prânz sănătos

Așa cum se spune că un corp sănătos se construiește în bucătărie, la fel se întâmplă și cu o minte ascuțită, care rezolvă cu succes task-urile, când este la serviciu, și se preocupă și de pasiuni, atunci când vine vorba de timp liber. Adesea, când suntem acaparați de sarcinile de serviciu, suntem tentați să folosim ora prânzului pentru a mai rezolva îndatoriri de serviciu, însă acest lucru nu poate fi menținut pe o perioadă lungă de timp.

Adoptarea unei diete sănătoase nu trebuie să fie o corvoadă, nu este cazul să elimini peste noapte toate micile bucurii alimentare, poți începe cu schimbări mici. Principiile cele mai importante sunt să nu sari peste mese, să alegi produse proaspete, de sezon, care să fie cât mai puțin procesate și să ai mese variate, care să îți ofere toți nutrienții pentru o funcționare optimă a organisumului.

Acestea sunt doar câteva elemente la care, dacă te raportezi în fiecare zi, vei simți o îmbunătățire a calității vieții tale. Acest echilibru este dat de limitele clare între muncă și pauze, timp productiv și relaxare. Alege din fiecare cât ai nevoie, realist, și vei observa că, în scurt timp, vei observa îmbunătățiri și job, cât și în viața personală.

Sursa Foto: Shutterstock