Stresul la locul de muncă - 4 soluții pentru a-l gestiona corect

Stresul este inamicul corpului, pentru că efectele negative se resimt atât la interior, cât și la exterior. Consecințele se vor vedea nu doar pe plan personal, ci și profesional.

image

Productivitatea scade, greșelile vor fi mai dese, comunicarea cu colegii va avea și ea de suferit, iar performanțele vor fi scăzute. De la stres până la burnout mai este doar un pas, însă, cu soluțiile potrivite, poți să muncești fără să îți pui în pericol sănătatea.

Descoperă mai jos cum gestionezi stresul prin patru soluții de impact:

1.  Alege companiile care pun nevoile și siguranța angajaților pe primul loc

Astăzi, mai mult ca niciodată, siguranța și nevoile angajaților sunt două elemente-cheie pe care orice companie trebuie să le aibă în vedere, atât pentru a crește rata de retenție, dar și pentru a se asigura că obiectivele pot fi atinse cu ușurință, prin angajați sănătoși și productivi.

Antreprenorii care pun nevoile și siguranța pe primul loc sunt cei care regândesc felul în care sunt amenajate și organizate spațiile interioare. Ele trebuie să fie un mediu care să susțină colaborarea dintre angajați și desfășurarea activităților zilnice în condiții de protecție sanitară sporită.

IMMUNE Building Standard™, concept dezvoltat de către dezvoltatorul Liviu Tudor, este certificarea pentru clădiri ce conține peste 135 de măsuri sanitare, de inginerie, arhitectură și operaționale. Conceptul are drept scop sănătatea și sustenabilitatea clădirilor, și nu în ultimul rând, siguranța angajaților. Pe termen lung, conceptul IMMUNE™ țintește către gestionarea amenințărilor de tip patogen, protejarea rezidenților clădirilor și susținerea excelenței în mediul de business.

Atunci când un business este sănătos, angajații nu vor simți presiunea și stresul la locul de muncă.

2.  Relaxează-te în pauzele de la birou și după program

Pauzele reale și relaxarea la birou te pot scăpa de stres. La birou, tendința este de a lua prânzul în fața laptopului, dar acest obicei nu face altceva decât să aducă și mai multă epuizare. Chiar și jumătate de oră departe de birou crește productivitatea și contribuie la eliminarea stresului.

YUNITY Park este gândit în așa fel încât să le ofere angajaților pauze reale și relaxare, atât în timpul programului, cât și după terminarea lui. Este proiectat ca un campus în extensia biroului, adaptat stilului de viață al angajaților. La exterior, spațiul este gândit să includă un amfiteatru modern dedicat evenimentelor outdoor și o pădure urbană de 1000 de metri pătrați, unde angajații vor putea susține și ședințe de lucru.

La interior, se vor regăsi spații de co-working și co-living, un centru modern de conferințe și o cafenea-restaurant, zone de divertisment și spații special amenajate pentru socializare și relaxare. Toate acestea contribuie la relaxarea angajaților și la crearea unui mediu unde se pot deconecta.

3.  Mănâncă sănătos și la ore fixe

Mănânci mult, haotic și nesănătos atunci când ai perioade aglomerate? Atunci este bine să îți regândești mesele, pentru că alimentele au un rol important pentru a combate stresul. Încearcă să mănânci sănătos acasă, iar dacă ești la birou, să îți pregătești prânzul fără a fi nevoie să cumperi impulsiv.

Când mănânci bine și sănătos, gestionezi mai ușor emoțiile și ai mai multă energie pentru a rezolva chiar și cele mai grele sarcini. Evită gustările nesănătoase sau nu le lăsa pe birou, pentru a nu ajunge să mănânci cu scopul de a te relaxa.

4.  Stabilește o rutină pentru a evita suprasolicitarea

Suprasolicitarea poate veni în orice moment, chiar și atunci când ești stăpână pe situație. Încearcă să îți faci o rutină și să rezolvi cele mai grele sarcini în prima parte a zilei sau setează termene limită pe baza puterii tale de muncă. În fiecare zi, este bine să existe o balanță între proiectele grele și cele ușoare.

Comunică de fiecare dată cu echipa când ceva nu merge bine sau când simți că ai prea multe sarcini de rezolvat. Rutina la muncă este un mod sănătos pentru a gestiona stresul și a evita suprasolicitarea.

Un mediu de muncă sănătos și sustenabil, relaxarea, pauzele reale, mâncarea sănătoasă și rutina în rezolvarea sarcinilor te vor ajuta să ții stresul deoparte. Aplică soluțiile de mai sus pentru a munci sănătos și echilibrat.

Sursa foto: Shutterstock.com



Recente

pastrarea unui secret este nociva pentru sanatate jpg
interviu pentru un job  foto   Shutterstock jpg
5 obiceiuri care iti dezvaluie personalitatea  Sursa foto shutterstock 1746342872 jpg
intalnire anulata jpg
Ce vezi prima data iti arata cum reactionezi in fata provocarilor  Sursa foto Jagranjosh jpg
Test jpg
Test  Care este prima impresie pe care o faci  Sursa foto shutterstock 1354368305 jpg
Loc de munca toxic  jpg
Metoda kaizen de evitare a burnoutului  Sursa foto shutterstock 702522496 jpg
o persoana care minte jpg
Ce spune despre tine modul in care folosesti tubul de pasta de dinti  Sursa foto shutterstock 651225181 jpg
intuitie jpg
Desenele pe care le faci in graba arată ce te motiveaza in viata  Sursa foto shutterstock 2291956477 jpg
Sfintii 40 de Mucenici  Sursa foto Wikimedia jpg
Ce este ableismul  Sursa foto shutterstock 2292625553 jpg
copil deprimat  foto   Shutterstock jpg
Ce vezi prima data in aceasta imagine iti dezvaluie cele mai mari frici jpg
cadou jpg
femeie puternica jpg
personalitate jpg