Oamenii de știință au găsit un posibil remediu contra cheliei

În dorința de a găsi cel mai bun remediu contra cheliei, oamenii de știință au realizat un studiu, iar ce au descoperit va da multe speranțe!

image

Studiul publicat în „Biophysical Journal‟ arată că o anumită substanță chimică, care controlează celulele foliculilor de păr, ar sta în spatele motivului pentru care oamenii chelesc. Cercetătorii de la Universitatea din California, Riverside, spun că această substanță, respectiv proteina TGF-beta, reprezintă „cheia‟ care controlează când celulele foliculilor de păr mor, dar și când se divid.

Citește și: Chelia la bărbați, posibil semn pentru o formă serioasă a îmbolnăvirii cu COVID-19?

TGF-beta are două roluri opuse. Pe de o parte, activează unele celule ale foliculilor de păr, pentru a produce altele noi, iar pe cealaltă parte, poate susține procesul de moarte celulară‟, a spus biologului studiului, Qizuan Wang.

Descoperirea dă speranțe

Acest studiu ar putea ajuta la găsirea unui remediu care ar combate această problemă, des întâlnită, mai ales în rândul bărbaților. „Vedem în science fiction când personajele se vindecă rapid. Ideea este că proteina TGF, care controlează celulele stem, are mari șanse să permită acest lucru‟, a fost răspunsul biologului Qizuan Wang, care subliniază importanța celulelor stem.

Vezi și: Cele mai bune soluții împotriva căderii părului

În viața reală, noile noastre cercetări ne ajută să înțelegem un oarecare comportant al celulelor stem, astfel încât noi să îl putem controla și să promovăm vindecarea rănilor‟, a mai spus el.

Capacitatea de a controla nivelurile de TGF-beta ar putea pe viitor să ofere remediul potrivit pentru chelie, o problemă comună pentru mulți oameni din întreaga lume. Dr. Wang a spus: „Munca noastră ar putea fi de ajutor pentru oamenii care suferă ce această problemă‟.

Sursă foto: Shutterstock