Dieta mind, benefică pentru sănătatea creierului

1 77553 original jpg jpeg

Creierul este un organ vital. Fără suficiente proteine, carbohidraţi, antioxidanţi, acizi graşi Omega-3, poţi experimenta pierderi de memorie sau un declin cognitiv. Poate nu ştiai, dar există o dietă care se numeşte ”Dieta mind” – care are scopul de a menţine creierul sănătos.

Dieta minţii include cele mai bune alimente pentru sănătatea creierului, şi anume:

Vânăta

Deoarece este bogată în antioxidanţi numiţi antocianine, vânăta (cu tot cu coajă) este cea mai sănătoasă legumă recomandată pentru sănătatea creierului. 200 de grame de vânătă  (tăiată cuburi) conţine 1. 500 mg antocianine, care cresc nivelul de concentrare.

Ciocolata neagră

Un cub de ciocolată neagră (cu 70-80% concentraţie cacao) stimulează funcţia creierului. Cacaua conţine flavonoide, care îmbunătăţesc fluxul sangvin către creier. Mănâncă în fiecare zi câte un cub de ciocolată neagră.

Murele

Murele conţin o cantitate mare de polifenoli, un antioxidant care îmbunătăţeşte capacităţile memoriei, reduce riscul de demenţă, scăzând inflamaţia şi daunele produse de radicalii liberi. Include murele în iaurtul pe care-l mănânci cu cereale la micul dejun, în smoothie-uri.

Pâinea din cereale integrale    

Pâinea din cereale integrale conţine o cantitate mare de proteine şi fibre, făcând-o perfectă pentru menţinerea sub control a nivelului de zahăr din sânge, dar şi pentru stimularea energiei. Conform mai multor studii recente, pâinea din cereale integrale previne riscul de apariţie a bolilor degenerative.

Peşte gras

Peştele gras conţine acizi graşi esenţiali Omega-3, care sunt necesari pentru buna funcţionare a creierului. În plus, aceşti acizi stimulează formarea neuronilor şi scade inflamaţia din creier. Cel mai sănătos peşte gras este somonul, pe care este recomandat să-l găteşti la cuptor, cu diferite condimente şi ierburi, suc de citrice (portocală şi lămâie) şi puţin ulei de măsline.

Nuci

Nucile sunt surse bogate de vitamina E, folaţi, acizi graşi esenţiali Omega-3 şi antioxidanţi. Din acest motiv, este recomandat să mănânci în fiecare zi o mână de nuci ca gustare şi substitul perfect pentru alte produse bogate în calorii.