Fii productiv la serviciu: top idei pentru a te simți bine în spațiul de lucru
Mediul de lucru are de obicei un impact major asupra performanței pe care o avem la locul de muncă. Inconștient, reușim să captam starea spațiului în care ne aflăm și mai apoi o transmitem în rezultatele propriu-zise din fiecare zi.
Tocmai de aceea spațiul în care ne desfășurăm activitatea trebuie să fie prietenos, creativ, să aibă o notă de personalitate și să răspundă anumitor nevoi mai elevate. În plus, a cunoaște bine ceea ce faci și a te documenta constant este necesar și chiar indicat.
Amenajează un mediu prietenos
Prin mediu prietenos ne referim la modul în care te simți tu la locul tău de muncă, dar și felul în care acest spațiu îi face pe cei din jur să se simtă, fie ei clienți sau colegi. În funcție de configurația biroului, poți găsi propriile tale variante sau una potrivită pentru toți cei ce frecventează spațiul. Ai putea folosi plante naturale, artificiale sau un anumit tip de lumină. Apelează la cel mai bun dezumidificator pe care îl poți găsi și explică-le colegilor beneficiile unui aer curat și sănătos.
De asemenea, împreună puteți să gândiți diferit dispunerea mobilierului de birou și a dosarelor pentru a arăta elegant sau chiar neașteptat (bibliorafturi colorate). Apelați de comun acord la odorizante de cameră, variante de aer condiționat sau chiar bețișoare parfumate, în funcție de preferințele voastre. Dacă aveți lucruri inedite în comun, (golful, realizarea de puzzle-uri sau bufnițele vi se par cele mai drăguțe animale din univers) un canvas mare așezat pe perete ar putea sublinia acest lucru.
Cunoaște strategia firmei
A te simți bine la birou înseamnă să cunoști și care este strategia firmei. Concret, ar trebui să știi care sunt obiectivele pe termen mediu și lung pentru a concluziona cât de bine te pliezi într-un astfel de context. Ce poți să faci este să ai câteva noțiuni de business și, în cazul în care contribui cu o inițiativă, să știi că munca ta este valoroasă, deci ar trebui răsplătită.
Dacă lucrezi într-o firmă care ia serios în considerare părerile angajaților, nu ezita să adresezi întrebări când ai nelămuriri despre direcția în care merge firma sau dacă scopul ei s-a schimbat. De asemenea, poți să faci sugestii sau să contribui la planuri pentru perioadele ce vin, în așa fel încât să te simți cu atât mai inclus în activitate. Atât timp cât te vei sincroniza cu identitatea și acțiunile firmei, motivația ta va deveni puternică.
Socializează
Partea de socializare se referă și la o mai bună cunoaștere a celor cu care lucrezi, chiar dacă nu activezi în departamentul de resurse umane. La urma urmei, petreci destul de mult timp alături de ei și e puțin ciudat să stai cu oameni despre care nu știi nimic. Bineînțeles, este important de trasat o linie fină între relațiile colegiale și cele de prietenie. Poate să te surprindă acest lucru, dar nu toți cei care ne sunt colegi trebuie să ne fie și prieteni.
Relațiile echilibrate și cordiale la locul de muncă sunt productive și te ajută concret la respectarea termenelor limită și la un plus de creativitate. Acest lucru se poate realiza și cu ceva ajutor din partea colegilor tăi. Ori de câte ori ți se pare că anumite lucruri iau o întorsătură inconfortabilă, la nivel de relații interumane, discută deschis despre asta și nu ezita să trasezi anumite limite pe care le dorești respectate. Socializarea ar trebui să fie genul de relație win-win, iar dacă nu te regăsești, schimbă contextul.
Ieși din zona de confort
Plafonarea este una dintre cele mai non-productive consecințe ale lipsei de satisfacție la locul de muncă. Pentru a evita acest lucru, indiferent ce funcție ocupi, găsește mereu variante de a te perfecționa. Participă la sesiuni de training în domeniu sau pe direcții care au legătură cu ce faci. Iar dacă intuiția îți spune că ar trebui să te gândești și la alt domeniu, nu ezita.
O altă idee este să îți asumi reprezentarea firmei la anumite evenimente sociale - unde sigur că poți fi și alături de alți colegi. Dacă te găsești într-un mediu sănătos, ar trebui să ai mână liberă în a lua inițiative și să fii încurajat să-ți duci până la capăt ideile, dacă se dovedesc a fi fezabile - practic devii un intraprenor.
Locul de muncă ar trebui să fie spațiul în care te simți confortabil, înțeles și productiv fără îngrădire. Un echilibru la acest capitol face ca task-urile tale să fie realizate cu drag, la timp și performant, ceea ce face ca munca ta să fie apreciată. Este genul de circuit care pornește de la starea ta de bine. Alege să te simți așa în contextul profesional, iar dacă nu reușești, gândește-te și la unele schimbări.
Sursa Foto: Pixabay